Google Adwords – nu Google Ads

Google Adwords – nu kaldet Google Ads kan gøre den store forskel, når du som virksomhed vil øge opmærksomheden til din forretning. Google Ads giver dig mulighed for at annoncere dine produkter online via Google’s søgemaskiner samt Google’s samarbejdspartnere som YouTube.

Google Adwords blev lanceret tilbage i år 2.000 af Google koncernen, og var et af de første måder hvorpå man nu kunne annoncere på søgemaskiner fremfor traditionel off-line marketing. Adwords var en på mange måder banebrydende måde at annoncere på, for her skulle man pludselig kun betale for det egentlige antal som gjorde brug af ens annonce, pris per klik på sin annonce, og på samme tid havde man pludselig en helt unik mulighed for at målrette sin markedsføring utrolig præcis. Tidligere var man vandt til at skulle betale for et potentiel antal eksponeringer til en relativ bred målgruppe, og dermed brugte man ofte mange unødvendige markedsføringskroner på annoncering. 

Ads er her i anno 2019 blevet en af verdens største og mest brugte annonceringsformer på nettet. Det skyldes i høj grad at annonceringsformen er et af de bedst konverterende måder at annoncere målrettet på. 

Hos Online Advisor har vi specialiseret os i at arbejde med og i at forstå søgemaskinerne. Vi mennesker bruger søgemaskinerne som aldrig før til at afdække vores akutte behov eller søge svar på vores spørgsmål. Ikke mindre end 87% af verdens samlede antal søgninger foretages idag via Google, og netop det er årsagen til at Google Ads er en særlig interessant måde at annoncere på. 

Det gode ved at arbejde med søgemaskinerne er at vi har data på alt, og let dermed kan optimere vores annoncering udfra hvad der virker og hvad der ikke virker. En anden særlig god ting ved søgemaskinerne er, at her behøves du ikke nødvendigvis at komme fra en kæmpe koncern for at kunne opnå synlighed. Her kan du nemlig konkurrere mod selv de største virksomheder i verden, også selvom du ikke har verdens største marketingsbudget. 

Et af de grundlæggende principper som man arbejder udfra indenfor Online Markedsføring er, at bruger du 1,00 DKK. på annoncering, så skal du gerne have 3,00 DKK. tilbage igen i form af øget salg eller nye kundeleads. Google Ads fungerer på den måde at du betaler en pris per klik på din annonce. Den pris (CPC) fastsættes til dels udfra efterspørgsel og konkurrencen, og så udfra kvaliteten af indholdet på din annonce og ikke mindst din Google Ads konto. 

Med os som din specialist i søgemaskinerne, er du sikret en samarbejdspartner som leverer kvalitet og kundeleads til din forretning, lige præcis indenfor dine kerneprodukter. Mange års erfaring i at sikre kvalitets trafik til din hjemmeside som kan konverteres til potentielle kunder i din forretning gør forskellen når du skal vælge bureau. 

Hos Online Advisor består vores team af en række kompetente medarbejdere som har flere års erfaring med annoncering på Google samt søgemaskineoptimering på Google. Vi har bred erfaring med store som små virksomheder.

Google Ads er

Ads består af to overordnede former for annonceføring, herunder Google Search og Google Display. Begge disse formater tillader dig at annoncere, men på tværs af kanaler. Driver du en online webshop, anbefales det at gøre brug af Google Display, som visuelt viser dine produkter på søgemaskinerne. Hvis du er en IT-virksomhed, som lever af at sælge software, anbefales det at gøre brug af Google Search, som viser dine produkter via tekstannoncer. Her bliver du fundet via kundens søgetermer. Det er derfor vigtigt at vælge dine søgeord med omhu og her hjælper vi dig med strategisk at udvælge og planlægge dine annoncer.

Google Ad’s er ligeledes et godt værktøj, når du vil findes blandt dine førende konkurrenter på søgemaskiner og opleve vækst i din forretning. Men lige så brugbart er Google Ads, hvis du er en lille virksomhed og skal konkurrere med større virksomheder trods et lille budget. Google Ad’s er derfor også en form for annoncering, som tager højde for det indholdsmæssige i din annonce, herunder kvaliteten af søgeord samt hvordan den er optimeret til søgemaskiner. Derfor har dit budget ikke nødvendigvis ikke den største betydning for hvorvidt din annonce bliver vist på søgemaskinen.

Søgeordsannoncering

Er den mest brugte og ældste annonceringsform på Google, hvor du annoncerer på et specifikt søgeord eller søgefrase. Sælger du eksempelvis: “herrestrømper” så kan du her få en annonce op når der på søgemaskinen søges specifikt efter: “herrestrømper”. 

Effektivt, konverteringsvenlig og oplagt metode for de fleste virksomheder. 

Displayannoncering

Er nok mest at sammenligne med hvad vi kender som bannerannoncer. 

Du kan her opsætte visuelle annoncer som eksponeres ud via Google’s mange displaypartnere i hele verden. Det dækker flere millioner hjemmesider, nyhedsmedier, blogsider, og andre Google platforme som Gmail og YouTube. 

Et fantastisk værktøj til at brande din virksomhed og understøtte kunderejsen fra start til slut ved hjælp af Re-marketing.

Google Shopping

Sælger din virksomhed fysiske produkter via eksempelvis en webshop, så er Google Shopping den mest optimale annonceringsmåde for dig.

Her vises dit produkt i toppen af søgeresultatet typisk i form at et produktbillede, en kort salgstekst sammen med prisen på produktet.

En økonomisk fordelagtige annonceringsmåde, som er kendt et af de bedst konverterende metoder på søgemaskinerne.

Hurtig eksekvering - hurtige resultater

Selvom søgeordsoptimering er en vigtigt langsigtet investering at tager det et stykke tid fra du igangsætter din SEO-indsats til at du ser resultater. Her bliver Google Ads en godt alternativ, eller supplement, da du kan få topplaceringer fra det øjeblik du starter din kampagne. Google Ads er derfor især interessant for dig, som har brug for hurtige resultater.

Målrettet annoncering

Med Google Ads kan du vælge præcis hvem du vil rette dine annoncer imod. Du slipper derfor for at bruge penge på at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed eller produkt til den forkerte målgruppe. Du kan målrette mod lokalområder, ydelser, interesseområder m.m.

Hvordan virker Google Ads?

Måden hvorpå Google Ads virker,  er via en quality score, som indikerer din annonces kvalitet og relevans i forhold til udvalgte søgeord, som dine kunder søger efter. Derudover måles annoncens rangering gennem pris per klik  målt i forhold til buddet som du har afgivet på din annonce. Din annonces rangering på søgemaskinen er ligeledes essentiel, hvis du ønsker at blive set før dine konkurrenter. Dette måles ved hjælp af pris per klik ganget med dit maksimale bud. 

Lad os ringe dig op