Google Ads

Skab vækst i din virksomhed via Google Ads

Google Adwords – nu kaldet Google Ads kan gøre den store forskel, når du vil skabe opmærksomhed og resultater for din virksomhed på søgemaskinerne. Google Ads giver dig mulighed for at annoncere dine produkter online via Google’s søgemaskiner samt Google’s samarbejdspartnere som YouTube.

Ads består af to overordnede former for annoncering, herunder Google Search og Google Display. Begge disse formater tillader dig at annoncere, men på tværs af kanaler. Driver du en online webshop, anbefales det at gøre brug af Google Display, som visuelt viser dine produkter på søgemaskinerne. Hvis du er en IT-virksomhed, som lever af at sælge software, anbefales det at gøre brug af Google Search, som viser dine produkter via tekstannoncer. Her bliver du fundet via dine kunders søgetermer.

Bliv fundet blandt dine konkurrenter 

Google Ad’s er ligeledes et godt værktøj, når du vil findes blandt dine førende konkurrenter på søgemaskinerne indenfor dine kernekompetencer og skabe vækst i din forretning. Men ligeså relevant er Google Ads, hvis du er en lille virksomhed og skal konkurrere med større virksomheder trods et lille budget.

Google Ad’s er nemlig også en form for annoncering, som tager højde for det indholdsmæssige og kvaliteten i dine annoncer, herunder kvaliteten af søgeord samt hvordan den er optimeret til søgemaskiner.

Derfor har dit budget ikke nødvendigvis ikke den største betydning for hvorvidt din annonce bliver vist på søgemaskinerne.

Quality Score

Måden hvorpå Google Ads virker, er via en quality score, som indikerer din annonces kvalitet og relevans i forhold til udvalgte søgeord, som dine kunder søger efter. Derudover måles annoncens rangering gennem pris per klik målt i forhold til buddet som du har afgivet på din annonce. Din annonces rangering på søgemaskinen er ligeledes essentiel, hvis du ønsker at blive set før dine konkurrenter. Dette måles ved hjælp af pris per klik ganget med dit maksimale bud.

Hurtig eksekvering - hurtige resultater

Selvom søgeordsoptimering er en vigtigt langsigtet investering at tager det et stykke tid fra du igangsætter din SEO-indsats til at du ser resultater. Her bliver Google Ads et godt alternativ og supplement, da du kan få topplaceringer fra det øjeblik du starter din kampagne. Google Ads er derfor især interessant for dig, som har brug for hurtige resultater.

Målrettet annoncering

Med Google Ads kan du vælge præcis hvem du vil rette dine annoncer imod. Du slipper derfor for at bruge penge på at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed eller produkt til den forkerte målgruppe. Du kan målrette mod lokalområder, ydelser, interesseområder m.m.

Remarketing

På googles displaynetværk kan man via remarketing gå ind og ramme de personer, som tidligere har besøgt din hjemmeside, for at få et salg i hus. Dette er altså en unik mulighed for at ramme de kunder som er blevet forstyrret under et køb og er kommet væk fra din side.

Google Search

På Googles søgenetværk bliver du fundet via kundens søgetermer. Det er derfor vigtigt at vælge dine søgeord med omhu og her hjælper vi dig med strategisk at udvælge og planlægge dine annoncer. Så er du sikret at I får fokus på de bedste og mest relevante søgeord som dine kunder søger efter, så du opnår en god placering på google og resultater der gør en forskel.

 Annoncer på Googles Søgenetværk virker ved pay-per-click (PPC), som betyder at du kun betaler når nogle klikker på din annonce.

Google Shopping

Hvis du ønsker at markedsføre specifikke produkter fra dit sortiment, kan du benytte Google shopping. Google shopping er googles måde at integrere produkter i online Ads, så potentielle kunder får et detaljeret overblik over hvad du sælger, allerede inden de klikker på din annonce. Fordelene ved Google shopping er bl.a. at det genererer mere trafik til din hjemmeside, og at annoncetypen er mere effektive end rene tekstannoncer. Samtidig kan du let se, hvordan dine specifikke produkter klarer sig online i forhold til andre.

Google Display

Når du skal ud med dine annoncer til den rigtige målgruppe kan du med fordel benytte dig af annoncering på googles display netværk. Her kan du nå lige præcis de kunder du ønsker når de besøger deres favorithjemmesider eller ser en video på YouTube. På Googles display netværk er det muligt at hente data omkring, hvilke målgrupper, der med størst sandsynlighed vil klikke på dine annoncer og dermed få en så effektiv markedsføring som muligt. 

Display annoncerne er også en økonomisk fordelagtig måde at brande din virksomhed på.

Vores Team

Hos Online Advisor, består vores team af en række erfarne medarbejdere som har flere års erfaring med annoncering samt søgemaskineoptimering på Google. Vi har bred erfaring med små som store virksomheder, og som Google Partner er du sikret at vores medarbejdere altid er certificeret og uddannet på højt plan . 

Lad os ringe dig op