Google Ads Adwords Bureau

Skab opmærksomhed
og resultater


Synlighed via Google Ads

Google Ads – førhen kendt som Google Adwords – kan gøre den store forskel, når du vil skabe opmærksomhed og resultater for din virksomhed på Google og dets store netværk. Google Ads giver dig muligheden for at annoncere dine produkter og services online via Google’s søgemaskiner samt Google’s samarbejdspartnere. Ads består af fire overordnede former for annoncering; Google Search, Google Display, Google shopping samt Google Video. Disse formater tillader dig at annoncere, på tværs af kanaler. Driver du en online webshop, anbefales det at gøre brug af Google Display & Google Shopping, som visuelt viser dine produkter på søgemaskinerne og skaber en gennemsigtihed for dine produkter. Hvis du sælger service og har et budskab du gerne vil ud med, anbefales det at gøre brug af Google Search & Google Video, som viser dine services via tekstannoncer eller igennem video reklamer. Annonceringer kan bruges på tværs af deres former, hvilket gør Google Ads unikt og specialt lige netop til dig.


U

Search

På Googles søgenetværk bliver du fundet via kundens søgetermer. Det er derfor vigtigt at vælge dine søgeord med omhu og her hjælper vi dig med strategisk at udvælge og planlægge dine annoncer. Så er du sikret at I får fokus på de bedste og mest relevante søgeord som dine kunder søger efter, så du opnår en god placering på google og resultater der gør en forskel uden at dine søgeord byder mod hinanden. Annoncer på Googles Søgenetværk virker ved pay-per-click (PPC), som betyder at du kun betaler når nogle klikker på din annonce

W

Display

Når du skal ud med dine annoncer til den rigtige målgruppe kan du med fordel benytte dig af annoncering på googles display netværk. Her kan du nå lige præcis de kunder du ønsker når de besøger deres favorithjemmesider eller ser en video på YouTube. På Googles display netværk er det muligt at hente data omkring, hvilke målgrupper, der med størst sandsynlighed vil klikke på dine annoncer og dermed få en så effektiv markedsføring som muligt. Display annoncerne er også en økonomisk fordelagtig måde at brande din virksomhed på.

I

Video

Google’s Video Annoncer er et godt redeskab til at skabe opmærskomhed for sit produkt, service eller budskab. Du fanger din målgruppe ved at være det første de ser når de åbner en youtube video. Annoncerne kan variere fra at kun at skulle vise 15 sekunder til 1 minut. Ligledes kan du helt selv bestemme om de skal have muligheden for at skippe video’en eller se den helt færdig. Dette er en unik mulighed for at brugeren husker netop dig, når de skal til at vurdere hvilke produkter eller services de ønsker at invistere i.

Shopping

Hvis du ønsker at markedsføre specifikke produkter fra dit sortiment, kan du benytte Google shopping. Google shopping er googles måde at integrere produkter i online Ads, så potentielle kunder får et detaljeret samt gennemsigtigt overblik over hvad du sælger, allerede inden de klikker på din annonce. Fordelene ved Google shopping er bl.a. at det genererer mere trafik til din hjemmeside, og at annoncetypen er mere effektive end rene tekstannoncer. Samtidig kan du let se, hvordan dine specifikke produkter klarer sig online i forhold til andre.

Skil dig ud

Google Ads er et værktøj, der annoncer dine kernekompetencer således at du kan skabe vækst i din forretning. Er du en lille virksomhed, som ligger på et marked med mange konkurrenter, kan netop du optimere dine annoncer uden at bruge et stort budget som dine konkurrenter. Google Ads anvender annoncering, som tager højde for det indholdsmæssige og kvaliteten i dine annoncer, herunder kvaliteten af søgeord, målgrupper, enheder samt hvordan den er optimeret til søgemaskiner. Derfor har dit budget ikke nødvendigvis den største betydning for hvorvidt din annonce bliver vist på søgemaskinerne så længe kvaliteten af dine annoncer er høje.

Målrettet annoncering

Med Google Ads kan du vælge præcis hvem du vil rette dine annoncer imod. Du slipper derfor for at bruge penge på at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed eller produkt til den forkerte målgruppe. Du kan målrette mod lokalområder, ydelser, interesseområder m.m. Der findes flere måder at oprette målgrupper på Google Ads platformen, den ene er den generiske metode, hvor du indsætter din målgruppe. Den anden metode er at bruge Google’s målgruppe lister som google genere på baggrund af informationer vi deler med Google.

Quality Score

Måden hvorpå Google Ads virker, er via en quality score, som indikerer din annonces kvalitet og relevans i forhold til udvalgte søgeord, som dine kunder søger efter. Formlen lyder derfor af: 1 + Landing Page Experience Points + Ad Relevance Points + Click Through Rate Points. Derudover måles annoncens rangering gennem pris per klik målt i forhold til buddet som du har afgivet på din annonce. Din annonces rangering på søgemaskinen er ligeledes essentiel, hvis du ønsker at blive set før dine konkurrenter. Dette måles ved hjælp af pris per klik ganget med dit maksimale bud. Sidst men ikke mindst afhænger Quality Score også af landing page og hvor optimerede forsiden på webside fungere.

&

Eksekvering - Resultater

Selvom søgeordsoptimering er en vigtigt langsigtet investering at tager det et stykke tid fra du igangsætter din SEO-indsats til at du ser resultater. Her bliver Google Ads et godt alternativ og supplement, da du kan få topplaceringer fra det øjeblik du starter din kampagne. Google Ads er derfor især interessant for dig, som har brug for hurtige resultater. Du kan se dine Optimeringsscore på Google Ads, her finder du Google’s anbefalinger til hvordan dine kampagner kan optimeres..

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og ideer.