SEO tekster 

Skriv det rigtige til din hjemmesides SEO tekster

SEO tekst

Den første del af treenigheden er On-page SEO, eller også kaldet SEO tekster. Denne del af søgemaskineoptimeringen handler om hvordan din hjemmesides indhold bør være. Herunder er både din hjemmesides overskrifter, forsidens tekst, produktsider, blogsider mv. Det er vigtigt at huske sine søgeord, som vi har skrevet om under søgeordsanalysen.

Om SEO tekster

Dit On-page SEO kan forbedres gennem optimering af SEO tekster på din hjemmeside. Du kan optimere en SEO tekst ved blandt andet at se på, hvor meget de højst rangerende konkurrenter på søgemaskinerne skriver på deres hjemmesider. Er den øverste konkurrents SEO tekst kun 300 ord og den andens SEO tekst omkring 500 ord, så er det ikke nødvendigt, at du skriver meget mere end det.

Der er jo ingen grund til ekstra skrivearbejde, for det gør ikke nødvendigvis din rangering bedre på søgemaskinerne.

Keyword density i SEO tekster

Når man bruger søgeord, er der en række guidelines for, hvordan de skal fordele sig i din SEO tekst. Her taler man om ”keyword density”, altså hvor mange gange dit søgeord optræder ud af dine antal ord i alt. Her er tommelfingerreglen, at søgeordet skal fylde 2% af dine samlede antal ord. Derudover er det væsentligt, at dit main søgeord fylder 80%, og dine sekundære søgeord fylder 20%.

Din SEO tekst bør altså udnytte dine søgeord for at rangere højere på søgemaskinerne. Dertil skal dine main søgeord frontloades, eksempelvis sættes i dine overskrifter, da dette optimerer dit On-page SEO. Der findes altså mange forskellige guidelines til, hvordan dine søgeord skal implementeres i din SEO tekst. Ved at følge disse kan du gøre dit for, at din hjemmeside rangerer bedst på søgemaskinerne, så du kan få kunderne før dine konkurrenter.

Brugervenlighed

En af de væsentligste ting ved On-page SEO er brugervenlighed. Normalt vil dit SEO arbejde bidrage til brugervenlighed, da du ved søgemaskineoptimering rammer brugernes search intent, og dermed hvad de efterspørger. Det er dog ikke altid det egentlige tilfælde, og her skal brugervenlighed så komme i første række. Det er herudover ideelt for dine SEO tekster, at du benytter intern linkbuilding. Dette hjælper de besøgende rundt på din hjemmeside og gør det dermed mere brugervenligt – som jo er vigtigt for SEO-arbejdet. Her arbejder man med links til ens andre sider, så brugerne let kan læse mere om emner, som har relevans for dem.

Derfor, selvom dit content er vigtigt i henhold til det, som blev beskrevet ovenfor, så er brugervenlighed altid vigtigt at have for øje.

SEO tekster og optimeringen af On-page SEO er altså essentielt i SEO arbejdet, hvorfor det også er et af de vigtigste punkter. Det gør, at du kan skabe bedre rangering og mere organisk vækst. Søger du hjælp til SEO, så kan Online Advisor hjælpe med, at din virksomhed får den bedste On-page SEO.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.