Søgeordsanalysen

Find de rigtige søgeord med søgeordsanalysen

Søgeordsanalysen

SEO-arbejdet indeholder en bred vifte af ting, men en af de vigtigste punkter er søgeordsanalysen. Det handler nemlig om at finde de søgeord, som på bedste vis vil ramme din målgruppe og dermed potentielle kunder.

Om søgeordsanalysen

Det kan være svært at finde de rigtige søgeord, hvorfor søgeordsanalysen skal udarbejdes grundigt. Søgeordene skal hjælpe med at ranke din virksomhed på søgemaskinerne, så potentielle kunder vil se din virksomhed. Dette sker ved at inkorporere søgeordene i dine SEO tekster.

Det er dog vigtigt at huske, at det skal være søgeord, som relaterer sig til din virksomhed og ikke bare et tilfældigt ord, der bliver søgt meget på.

Find søgeord gennem søgeordsanalysen

For at finde de rette søgeord er det vigtigt at tage specialist brillerne af og tænke i gængse termer. Her er det essentielt, at det er kunden, som er i fokus, og derfor skal du bruge søgeord, som passer til det, som kunderne rent faktisk søger på.

For at lave søgeordsanalysen er det vigtigt at se på søgevolumen, så du får valgt de søgeord, der rent faktisk vil give noget i sidste ende. Sidst i søgeordsanalysen er det vigtigt at undersøge, hvordan konkurrencen er på søgeordene. Her får du undersøgt, hvor svært det er at drage fordele af det specifikke søgeord. Herudfra kan du til- og fravælge de søgeord, som ikke har for høj konkurrence, men samtidig har høj søgevolumen, så du kan snuppe kunderne foran konkurrenterne.

Forskellige slags søgeord

Som afslutning af søgeordsanalysen findes der flere forskellige slags søgeord – det er nemlig ikke kun enkeltstående ord, der kan bruges. Det kan eksempelvis være sætninger eller en kombination af ord, der kan bruges som søgeord. Hvilken slags man vil bruge afhænger af, hvornår på kunderejsen man vil fange kunden. Ofte betyder flere ord i søgeordet, at man er forholdsvist langt i kunderejsen– for her har de styr på præcis, hvad de vil finde.

Et eksempel på denne slags søgeord er ”grå uld cardigan h&m”, hvor kunden altså er så langt i kunderejsen, at personen allerede har besluttet sig for mærket og forskellige kriterier. Hvis søgeordet er et enkeltstående ord, så kan der være hårdere konkurrence, da mange eksempelvis vil have ”cardigan” som søgeord. Dette kan dog medvirke til mere trafik på din hjemmeside, da kunderne i denne del af kunderejsen blot undersøger forskellige alternativer, og din virksomhed derfor kan blive ‘opdaget’.

Derfor er det vigtigt i søgeordsanalysen at finde flere slags søgeord, så du kan skabe både trafik og endelige køb.

Processen i søgeordsanalysen er altså en vigtig og tidskrævende del af søgemaskineoptimeringen. Ikke desto mindre er det med til at skabe trafik og mulige køb fra kunderne. Søger du hjælp til søgeordsanalysen, så kan Online Advisor hjælpe din virksomhed med at være helt sikker på at bruge og udnytte de rigtige søgeord.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.