E-mail marketing
Nå ud til dine kunder på den mest effektive måde
Sådan får du en stærkere kunderelation
Nyhedsbreve er et af de bedste og mest effektive måder, du kan nå ud til dine kunder og forblive i deres tanker – og så er det den kanal med højest konverteringsrate.
E-mail marketing er den kanal, hvor kunder eller kommende kunder selv har sagt ja tak til, at du må sende relevante informationer eller tilbud til dem. Det lyder nemt. Men hvis du vil have det meste ud af dine nyhedsbreve, skal du arbejde med automations. Vi hjælper dig med at holde tungen lige i munden, og gøre dine nyhedsbreve endnu mere relevante for dine kunder. Kort sagt handler det om at arbejde målrettet med de forskellige tilgange til handlinger, aktiveringer (automations), relevans og meget mere. Lad os tage det over en kop kaffe. Så kan vi klart og enkelt fortælle hvordan, vi bedst kan hjælpe dig videre.
Målsætning
Hvad er min målsætning? Det spørgsmål bør du altid starte med at få afklaret, inden du opstarter din e-mail markedsføring. Svaret er afgørende for den fremadrettede strategi. Er din målsætning at skabe større opmærksomhed på dine produkter, vil du dele ud af din viden for at øge din værdi eller noget helt tredje?
Målgruppe
Som i mere eller mindre alle dine strategiske valg, er din målgruppe elementær. Hvordan når du bedst ud til din målgruppe – hvilken type overskrift fanger deres interesse, hvilke grafiske elementer kan bevare deres opmærksomhed, hvordan skal sproget være? Dette kan være afgørende for din interaktionsrate.
Konkurrence
Dominér din målgruppes mindset. Jo mere din målgruppe ser dig, des større er sandsynligheden for, at de tænker på dig, når du er relevant for dem.
Her kan du bruge e-mail marketing til at komme foran dine konkurrenter. Styrk din position i din branche!
Indhold
Et nyhedsbrev er ikke bare et nyhedsbrev. Du kan vælge et utal af fokusområder og tilgange. Sørg for at dit indhold er relevant ift. målgruppen, tiden, din virksomhed etc. Skab indhold som fanger din modtagerens interesse – hvis det ikke er relevant, risikerer du en afmelding.
CTA'er
Når du sender et nyhedsbrev ud, er det ofte fordi du ønsker en handling. Det kan være, at du har nogle gode tilbud på din hjemmeside, som skal have opmærksomhed. Her er CTA’er (call to action) knapper effektive. Det skaber opmærksom, og vi får lyst til at trykke på knapper, der springer i øjnene.
Leadgenerering
E-mail marketing er et af de mest effektive måder at skabe leadgenering på. Du skal ikke kæmpe ligeså meget om opmærksomheden, når du allerede er i mailboksen. Herfra handler det om at være så skarp som mulig ift. især titel ved første øjekast, og efterfølgende opmærksom på det relevante indhold.
E-mail automation handler om at nå ud til dine kunder på det rigtige tidspunkt med det rigtige indhold. Det er her, du har bedst chance for at trænge igennem til kunden, og i sidste ende være en del af deres beslutning
Seneste nyheder om e-mail marketing
iOS15 – er din e-mail marketing i fare?
Apples kommende opdatering iOS 15 er lige om hjørnet. Læs hvordan din e-mail marketing er stillet, når iOS 15 bliver en realitet.
Leadgenerering – besøgende til køb
De fleste af os vil gerne konvertere besøgende på vores hjemmeside til egentlige leads. Det kan svært at finde hoved og hale i processen, og derfor giver vi inspiration til hvordan I kan arbejde med leadgenerering.
Opdatering til gavn for den travle medarbejder
Det lader til, at Emarketeer har hørt udtrykket “work smart, not hard”. De har nemlig netop lanceret, at det nu er muligt at tilføje “brugerdefinerede felter” til kampagner…
Skal vi starte noget nyt sammen?
Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.