Remarketing Remarketing

Prik de kunder på skulderen som allerede har vist interesse

Prik dine kunder på skulderen – på den gode måde

Du har måske prøvet at google ’sko til børn’, og efterfølgende fået reklamer fra diverse børnesko-brands uanset hvor du færdes på nettet.
Eller du har måske lagt nogle varer i en digital kurv på en hjemmeside, og efterfølgende fået mails som ”Hov, du glemte vidst noget”?
Så har du allerede en fornemmelse af hvordan Re-marketing virker.
Som navnet antyder, er det et værktøj til at prikke kunder på skulderen, som allerede har vist en interesse for din virksomhed. Der er flere muligheder med  både E-mail Automation og Google Ads; Du kan sende dine kunder en e-mail, når de har klikket ind på en specifik side på din hjemmeside. Eller du kan via annoncer møde dem på de forskellige platforme, de færdes på, og skabe opmærksom om relaterede produkter eller ydelser til deres nyeste køb i din forretning.
Samtidig kan du bruge værktøjet til at gøre dig bemærket hos kunder, som viser en interesse for din branche, men måske ikke endnu kender til din virksomhed. Det kaldes for Re-targeting. Her sætter du målskiven på dem, som eksempelvis har været inde på en konkurrents hjemmeside eller har googlet et specifikt ord, der relaterer sig til dig.
Lad os hjælpe dig med at sætte de tekniske værktøjer op, så din virksomhed får et stærkere kendskab i de vigtige målgrupper. Vi sørger for, at du kan prikke dem på skulderen på den gode måde, så de ikke føler sig generet.
z

Kampagnestrategi

Tiltrods for at ethvert gennemarbejdet tiltag kan generere leads, vil en langsigtet plan med brugen af flere medier altid give et markant bedre resultat. Derfor starter vi altid med at udarbejde en samlet kampagneplan, ud fra de ressourcer og den økonomi der er til rådighed.

Gamification

Det kan være alt fra et lykkehjul til en julekalender eller et klassisk skrabekort, hvor formålet er at generere leads med præmier på højkant. Gamification er et godt værktøj til at generere leads, men der er forskel på leads fra de forskellige kanaler, så leads skal behandles forskelligt for at optimere konverteringen til kunder.

Pop-up

En pop-up er det letteste leadgenererings-værktøj. Typisk vil vi tilbyde dine besøgende et whitepaper, en gratis basis undersøgelse eller lignende, ved at de efterlader deres kontaktinfo. En pop-up skal dog ikke stå alene, hertil er værktøjet for simpelt.

Live chat

Dialoger via chat opbygger større tillid. Derfor er folk mere villige til at dele informationer gennem dialog, frem for en kontaktformular.

 Mellem 45-78% af de købsinteresserede besøgende, besøger en hjemmeside udenfor kontortid. Ved at have en livechat som er online 24/7, kan en virksomhed tilpasse sig de købsvaner mulige kunder har.

Strategier

Vores anbefaling er at have hele virksomheden med ind over din digitale salgsstrategi i 2 steps: Først hjælper vi dig med at definere din digitale salgsstrategi, med hvilke indsatsområder vi skal fokusere og eksekvere på. Når resultaterne begynder at vise sig, er næste skridt at integrere din salgsstrategi med din markedsføringsstrategi.

Website

Det visuelle udtryk på dit website der simpelt og tydeligt bringer det budskab, du ønsker til dit valgte segment, er i sig selv et leadgenereringsværktøj. Websitets opbygning bør samtidig være simpel, forståelig, intuitiv og med de samme logikker indbygget i siderne.

Cookieløsning til hjemmeside

Overhold GDPR & Cookieloven på din hjemmeside. Samtykke-pop-up’en indsamler dine brugeres samtykke og gemmer dem i en sikret database. Med Privacy indstillinger kan brugerene nemt til- og fravælge cookies.

Din hjemmeside scannes udfra en valgt frekvens og opdaterer automatisk din Cookiepolitik så hjemmesidens besøgende bliver informeret om hvilke cookies din hjemmesiden benytter og til hvilke formål.

Segmentering

Ved segmentering af dine (potentielle) kunder, tager vi udgangspunkt i kunderejsen og kundernes digitale touchpoints. Herfra forsøger vi at styre hvor og hvornår vi skal ramme dem. Hvert segment skal have forskellige CTA’er, content, salgskanaler, mv. Derfor anbefaler vi at starte simpelt op med ét segment.

Seneste nyheder om re-marketing

Kundeloyalitet

Kundeloyalitet

I takt med at konkurrencen om kunderne tiltager, bliver kundeoplevelsen én af de vigtigste parametre for at fastholde kunderne.

læs mere
Markedsføringsplan

Markedsføringsplan

Du har som virksomhed åbenlyse fordele ved at planlægge din digitale markedsføringsstrategi – eksempelvis øget konvertering.

læs mere

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.