Ny lokation er lig med ny SEO-strategi

Når du starter en virksomhed, er det ikke unormalt at have planer om på sigt at udvide forretningen. Det kan være på flere niveauer, såsom antallet af medarbejdere, omsætning, portfolio etc. Men især ved ét tiltag, er det væsentligt at gentænke SEO –...

Se bananskrællen inden du glider i den – SEO no-goes

I tidligere indlæg er vi kommet lidt ind på, hvad du bør have i tankerne samt gode tips og tricks, når du arbejder med SEO. Men – SEO handler ikke kun om at tilføre en masse elementer til din hjemmeside. Det handler i høj grad også om at vælge ting fra og have fokus...

3 ting som selv SEO-nørder kan overse – en mini SEO guide

SEO er ikke bare SEO. Der er så mange små og større elementer, du kan dreje på, at der (endnu) ikke er lavet en komplet guideline over, hvad der præcis skal gøres for den optimale søgemaskineoptimering. Derfor har næsten hvert ’SEO-menneske’ sin egen prioritetsliste...

Divi – vejen frem for din hjemmeside

Som SEO nørder bruger vi en stor del af vores arbejdstid på hjemmesider, og har derfor en del erfaring i diverse CMS’er (Content management systemer). Kombinationen af det praktiske arbejde på hjemmesider og vores viden omkring SEO har resulteret i en klar præference...

Google My Business – Endnu en vej frem i køen

Google My Business er et af de nyeste skud på Googles snart meget tykke stamme. Redskabet har flere funktioner, der kan gavne din virksomhed på flere niveauer. Det kan fungere som guleroden, der trækker forbrugere hen til dig og ikke konkurrenterne – og det er jo det,...

DI Digital – Hvis du vil have succes, skal du gøre din leverandør til din kollega

  Online Advisor / Amladcykler ”Hvis du vil have succes, skal du gøre din leverandør til din kollega” Hvis du vil have en skræddersyet digital løsning til din virksomhed, skal du gøre din leverandør til din kollega, lyder budskabet fra ladcykelproducenten Amladcykler...

Frederikkes første møde med SEO

Vi skal ikke længere tilbage end 2 uger, hvor jeg var relativt sikker på, at jeg da sagtens kunne lave SEO. Det var jo ’bare’ at finde de rette søgeord, og så få dem sat ind så mange steder som muligt på hjemmesiden, så du kan komme højere op i en relevant...

Lyngby-Taarbæk Vidensby

Hvordan kan en iværksættervirksomhed bruge et tværfagligt vidensnetværk? Det har vi givet vores bud på i en ny video, Vidensbyen i Lyngby-Taarbæk har udviklet, og som Johnny Møller, ejer og stifter af Online Advisor, har deltaget i.  Vidensbyens fundament er baseret...

Tror du på nisser – Del 2

Tror du på nisser - Del 2 Hvis ikke, så er SEO det helt rigtige for dig.   For 2 år siden gav vi vores første SEO-råd i julen anno 2015. Vi ser det som en rigtig god grund til - i anledning af juletiden - at lave et nyt og opdateret bud på hvordan SEO let kan gøre en...

Et billede siger mere end 1.000 ord.

Et billede siger mere end 1.000 ord Sådan lyder et gammelt ordsprog, og faktisk er det ikke helt ved siden af...    Budskab: Invester i din visuelle identitet og skab mere forretning!   Selvom om det ikke er et af vores egne specialer, så syntes vi...

Kend kanalerne

Del 4/4 Kend kanalerne Bliv klædt på til hvordan du kan udnytte de forskellige sociale medie-kanalers anvendelsesmuligheder, så du kommunikerer mere effektivt og engagerende med dine følgere.   Hvis du har fulgt med de seneste uger, så har vi delt indlæg...

Hvorfor var det nu at…

... historien har en stor betydning for hvordan du kommunikerer på sociale medier. Har du styr på din storytelling? Det kan være svært at finde en metode til at målrette og planlægge indhold. Læs med og lær hvordan du kan anvende storytelling til at skabe...

Kender du typen

Del 2/4: Brugertyper   Har du mange følgere på dine sociale medie-platforme, men opnår du kun lidt interaktion omkring dit indhold, eller mangler du følgere og inspiration til relevant indhold? Læs med og få idéer til hvordan du kan målrette dit indhold -...

Målret din strategi og ram plet første gang

Har du svært ved at positionere dit brand på sociale medier? Læs med og lær hvordan du skaber indhold, der giver kunderne værdi og bliver husket, liket og delt.   Dette er første del i serien om, hvordan du planlægger en effektiv og målrettet social...

Har du en plan?

Har du en plan?   Ønsker du at opnå succes med din digitale tilstedeværelse, så læs her hvordan du nemt kan ligge din egen plan...   Når der skal skabes nye kunder til forretningen og prioriteres mellem de mange muligheder for at markedsføre sig, så er det vigtigt at...

Måler du konverteringer på din hjemmeside?

Måler du konverteringer på din hjemmeside??? Få her et godt indblik i hvad konverteringer er, og hvordan du med fordel kan bruge dem i egen organisation...   Mange har fuldt fokus på at få en masse besøgende ind på hjemmesiden men glemmer, at det er ligeså vigtigt at...

Online Advisor – Et navn der forpligter!

  Online Advisor - Et navn der forpligter!   Når digital marketing bliver taget ned på et niveau, hvor alle let kan forstå, hvilken værdi de forskellige indsatser kan give…   Hos Online Advisor ønsker vi at være kundens betroet samarbejdspartner indenfor online...

Sociale Medier der rykker…

  Social Medier der rykker...   Ønsker du en værdi på Google af din tilstedeværelse på sociale medier, så får du her et godt indblik i hvilke sociale medier, der ranker på Google.   Vi giver i dette indlæg lidt gode råd til at prioritere din tilstedeværelse på de...

Gør det nødvendige…

  Gør det nødvendige... Vil du gerne selv tage fat i SEO - Så få her 4 ”must be” steder hvor du som minimum skal være!   Vil du gerne selv i gang med at lave lidt grundlæggende SEO for at få en god tilstedeværelse og placering på Google? Så får du her lidt gode basale...

Hvordan fanger du dit publikum?

Hvordan fanger du dit publikum? Få 6 gode huskeregler, til at komme godt igang på de sociale medier…   Fakta: 31% af alle danskere blokerer nu alle reklamer på internettet, ex. banner reklamer, blandt ved hjælp af div. apps til mobil telefonen.   Kampen om kundernes...

Ny lokation er lig med ny SEO-strategi

Når du starter en virksomhed, er det ikke unormalt at have planer om på sigt at udvide forretningen. Det kan være på flere niveauer, såsom antallet af medarbejdere, omsætning, portfolio etc. Men især ved ét tiltag, er det væsentligt at gentænke SEO –...

Google My Business – Endnu en vej frem i køen

Google My Business er et af de nyeste skud på Googles snart meget tykke stamme. Redskabet har flere funktioner, der kan gavne din virksomhed på flere niveauer. Det kan fungere som guleroden, der trækker forbrugere hen til dig og ikke konkurrenterne – og det er jo det,...

Frederikkes første møde med SEO

Vi skal ikke længere tilbage end 2 uger, hvor jeg var relativt sikker på, at jeg da sagtens kunne lave SEO. Det var jo ’bare’ at finde de rette søgeord, og så få dem sat ind så mange steder som muligt på hjemmesiden, så du kan komme højere op i en relevant...

Lyngby-Taarbæk Vidensby

Hvordan kan en iværksættervirksomhed bruge et tværfagligt vidensnetværk? Det har vi givet vores bud på i en ny video, Vidensbyen i Lyngby-Taarbæk har udviklet, og som Johnny Møller, ejer og stifter af Online Advisor, har deltaget i.  Vidensbyens fundament er baseret...

Tror du på nisser – Del 2

Tror du på nisser - Del 2 Hvis ikke, så er SEO det helt rigtige for dig.   For 2 år siden gav vi vores første SEO-råd i julen anno 2015. Vi ser det som en rigtig god grund til - i anledning af juletiden - at lave et nyt og opdateret bud på hvordan SEO let kan gøre en...

Et billede siger mere end 1.000 ord.

Et billede siger mere end 1.000 ord Sådan lyder et gammelt ordsprog, og faktisk er det ikke helt ved siden af...    Budskab: Invester i din visuelle identitet og skab mere forretning!   Selvom om det ikke er et af vores egne specialer, så syntes vi...

Kend kanalerne

Del 4/4 Kend kanalerne Bliv klædt på til hvordan du kan udnytte de forskellige sociale medie-kanalers anvendelsesmuligheder, så du kommunikerer mere effektivt og engagerende med dine følgere.   Hvis du har fulgt med de seneste uger, så har vi delt indlæg...

Hvorfor var det nu at…

... historien har en stor betydning for hvordan du kommunikerer på sociale medier. Har du styr på din storytelling? Det kan være svært at finde en metode til at målrette og planlægge indhold. Læs med og lær hvordan du kan anvende storytelling til at skabe...

Kender du typen

Del 2/4: Brugertyper   Har du mange følgere på dine sociale medie-platforme, men opnår du kun lidt interaktion omkring dit indhold, eller mangler du følgere og inspiration til relevant indhold? Læs med og få idéer til hvordan du kan målrette dit indhold -...

Har du en plan?

Har du en plan?   Ønsker du at opnå succes med din digitale tilstedeværelse, så læs her hvordan du nemt kan ligge din egen plan...   Når der skal skabes nye kunder til forretningen og prioriteres mellem de mange muligheder for at markedsføre sig, så er det vigtigt at...

Måler du konverteringer på din hjemmeside?

Måler du konverteringer på din hjemmeside??? Få her et godt indblik i hvad konverteringer er, og hvordan du med fordel kan bruge dem i egen organisation...   Mange har fuldt fokus på at få en masse besøgende ind på hjemmesiden men glemmer, at det er ligeså vigtigt at...

Online Advisor – Et navn der forpligter!

  Online Advisor - Et navn der forpligter!   Når digital marketing bliver taget ned på et niveau, hvor alle let kan forstå, hvilken værdi de forskellige indsatser kan give…   Hos Online Advisor ønsker vi at være kundens betroet samarbejdspartner indenfor online...

Sociale Medier der rykker…

  Social Medier der rykker...   Ønsker du en værdi på Google af din tilstedeværelse på sociale medier, så får du her et godt indblik i hvilke sociale medier, der ranker på Google.   Vi giver i dette indlæg lidt gode råd til at prioritere din tilstedeværelse på de...

Skal vi kontakte dig?