Følg dine kontakters ageren i dit e-mailsystem
9. marts 2021

E-mailsystemer er ikke kun gode til at nå ud til kunder – de kan også bruges til at forstå dine kunder. Du kan nemlig trække en masse data ud, når kunden først interagerer med det udsendte fra dit e-mailsystem.

Emarketeer som dit e-mailsystem

Hvis du gør brug af Emarketeer som dit e-mailsystem, kan du let trække en rapport ud, som skaber overblik over, hvilken rejse kunden har været på inde på din hjemmeside. Dette overblik kan man bruge til at optimere kunderejsen for kunden, og det er netop derfor, at det er så vigtigt at bruge et e-mailsystem.

Udover at kunne se open rate, click through rate, click to open rate og unsubscribed, så kan man faktisk se selve e-mail processen, som er dette indlægs primære fokus.

Brug data fra e-mailsystemet

Som bekendt er vi glad for alt data, og begejstringen er bestemt ikke mindre for den data, som e-mailsystemet spytter ud. Hos Emarketeer har de nemlig en funktion, som hedder ”rapport”, som giver et unikt indblik i den føromtalte kunderejse.

Rapporten er sat op i et ”flow”, således man kan se, hvilken digital rejse kunden har begivet sig ud på. Med denne viden kan du fintune din hjemmeside, så du griber dine kunder der, hvor de typisk klikker hen på din hjemmeside. Det kunne for eksempel gøres med call-to-action knapper, så du nænsomt guider kunden videre mod en konvertering – just saying.

Husk at bane vejen for forbrugeren

Ydermere kan du se, hvordan kunden kommer ind på din hjemmeside. Er det via PC, Mac, iOS etc.? Det er ikke helt irrelevant, hvilken device dine kunder benytter, når de besøger din hjemmeside.

Dette kan bruges til at optimere din hjemmeside, så den bliver mere brugervenlig til den device, som din typiske kunde foretrækker. Med andre ord, hvis du kan se, at dine kunder besøger din hjemmeside primært gennem mobilen, så kunne det være en idé at gøre din hjemmeside mere enkelt, så det er nemmere at navigere på siden med telefonen.

En tilpasset hjemmeside er blevet alfa og omega, da forbrugerne er blevet forvænte, hvorfor du må være som en vaskeægte curlingforælder og gøre livet let for forbrugeren.

E-mailsystemets sidste feature

Den sidste feature, som jeg vil komme ind på, er open rate peak times. Funktionen siger måske sig selv, men jeg vil dog stadig fremhæve den, da den ikke er så dum endda. Funktionen bliver især interessant, hvis man har sendt flere nyhedsbreve ud, som man kan sammenligne med. På denne måde kan du se, hvilket tidspunkt der er flest, som tager sig tid til at læse dine mails. Dette kan være en lille, men effektiv ting, så du sikrer, at dine mails ikke drukner i folks indbakke.

Er du klar til Google Analytics 4?

Er du klar til Google Analytics 4?

Har du hørt det? Google Analytics 4 erstatter vores bedste ven gennem lang tid, nemlig Universal Analytics. Hvorfor gør vi dig opmærksom nu? Ja, det er der en god grund til…

læs mere
Googles samtykkepolitik

Googles samtykkepolitik

Bruger du en Google-tjeneste på din hjemmeside eller app? Så bør du tjekke, hvorvidt du lever op til den nye samtykkepolitik fra Google.

læs mere
Medieudvikling i 2021

Medieudvikling i 2021

Som sædvanlig udkom DR’s medieudviklingsrapport i sidste uge. I dette nyhedsbrev kan du læse de vigtigste pointer set med Ads-briller, hvis du ikke selv har tygget dig igennem den 67 siders lange rapport.

læs mere

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.