Leadgenerering – besøgende til køb

Frederikke Lerche

Skrevet af:
Simone Andersen
Praktikant

De fleste af os vil gerne konvertere besøgende på vores hjemmeside til egentlige leads. Det kan svært at finde hoved og hale i processen, og derfor giver vi inspiration til hvordan I kan arbejde med leadgenerering.

Hvad er og hvordan fungerer leadgenerering?

Først og fremmest så er leadgenerering at få besøgende på hjemmesiden til at købe eller henvende sig til din virksomhed. Når en person eller virksomhed giver dig oplysninger, eks. kontaktoplysninger, så forventer de noget retur, som eksempelvis en e-bog. På denne måde får du oplysninger på en potentiel fremtidig kunde og derfra har du et lead til din virksomhed.

Få besøgende til at blive leads

For at blive fundet og få nye besøgende, der potentielt kan skabe leads, er arbejdet med SEO og Google Ads vigtigt. Her kan du tiltrække nye kunder, ved at være bredt til stede og ramme din målgruppe, når de eksempelvis søger efter noget du kan tilbyde.

Herefter er det vigtigt, at hjemmesiden fremstår troværdig og professionel, så du kan gribe dine nye besøgende. På den måde kan du også føre dem videre rundt på hjemmesiden, og dermed arbejde med leadgenerering. Du kan blandt andet fører dem videre til en formular, hvor du kan få kontaktoplysninger på den besøgende, som du kan arbejde videre med.

For nogle har arbejdet med leadgenerering endestation her, men hvis man arbejder videre med de leads, så kan vi gå et skridt dybere og sørge for, at det bliver til kunder. Her er det især email marketing og re-marketing, som er relevant. Email marketing er især relevant, da det giver godt grundlag for arbejdet med leadgenerering. Her skaber du relevant indhold, som du sender ud til dine leads for at varme op under dem, så de forhåbentligt bliver lune på din virksomhed og ydelse/produkter. På denne måde sørger du for at blive husket, hvorfor dit arbejde med leadgenerering altså fortsætter efter du har fået dine leads – de skulle jo gerne blive til egentlige kunder.

3 hurtige tips til leadgenerering

1. Optimer dit SEO og Google Ads arbejde

Ved at optimere og arbejde med SEO og Google Ads , så kan du tiltrække flere nye besøgende til din hjemmeside. Det hedder sig nemlig, at desto mere organisk trafik, der er på hjemmesiden, desto flere leads vil man se.

2. Pop-up vinduer

Et af de bedste værktøjer til leadgenerering er pop-up vinduer. Disse kan hjælpe dig med at få leads ind. Her er exit intend især væsentlig, hvor du fanger kunden når de er på vej ud fra hjemmesiden. På denne måde får du oplysninger på kunden, som forhåbentligt er interesseret i dit arbejde, og dermed skaber du et lead.

3. Automatisering af processer

Hvis du sørger for, at eksempelvis email marketing kører automatisk efter folk har givet dig deres kontaktoplysninger, så kan du spare en masse tid på arbejdet med leadgenereringen. Her sørger du for at holde fast i kunderne automatisk, uden du egentlig behøver gøre noget manuelt arbejde.

Hvis du gerne vil have hjælp til leadgenereringen, email marketing og/eller andet nævnt i ovenstående, så kontakt os endelig! Vi står klar til at hjælpe og sørge for, at i får en stigning i jeres leads.

 

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og ideer.