En marketingsplan skaber overblik og øger dine chancer for succes
Der er mange fordele ved at planlægge lagt fremad. Det giver en godt overblik over, hvad der skal ske, og du kan derfor lettere skabe struktur. Derudover giver det dig tid til at tænke tingene igennem. Dette gælder både i dele og helhed. Når du laver en samlet plan, får du muligheden for at hæve blikket op, og få det fulde overblik. Du kan derfor lettere skabe en klar sammenhæng over hele dit marketingsforløb. Alt sammen noget, som vil gavne både dig og din virksomhed.
Fra hovedet til papir
Et årshjul kan bygges op på mange måder. Helt grundlæggende handler det om, at få dine tanker og ideer ned på papir. Du gør det mere visuelt og skaber et overblik over dine opgaver.
En klassisk tilgang er at inddele en cirkel i 12 dele – én for hver måned. Herefter handler det om at konkretisere opgaverne for hver måned og indsætte dem i en bestemt rækkefølge. Jo mere præcist, des bedre resultat. Det mest optimale er, at du kan dele dette årshjul med kollegaer, som efterfølgende vil kunne udføre opgaver uden større undren.
Et samlet overblik for hele virksomheden
Et årshjul er et godt tiltag på flere punkter. Foruden at give dig et bedre overblik over dine opgaver, så kan det optimere vidensdelingen i hele virksomheden. Med et årshjul kan du let dele din samlede plan med kollegaer i andre afdelinger. Det giver en god indsigt i, hvad der foregår rundt omkring i virksomheden, og I kan derfor optimere processer og opgaver på tværs. Denne indsigt kan også være med til at styrke det samlede indtryk af virksomheden, da alle er opdateret om andre afdelingers opgaver og tiltag.
Dit hjemmelavet kompas
Et årshjul er generisk. Du kan bruge det mere eller mindre alle dele af din virksomhed. Det handler om at lave en plan for året, hvori du beskriver opgaverne for den specifikke del af forretningen. Du laver en form for kompas, som skal guide både dig og dine kollegaer igennem året. Det betyder samtidig, at opgaver lettere kan deles mellem kollegaer ifbm. eksemplevis ferie, og at hele virksomheden har indsigt i, hvad der sker i forskellige afdelinger.
Vores fokus ligger primært på din markedsføring. Her har vi stor erfaring og kan derfor hjælpe dig med at finde den rette vej for lige præcis din virksomhed.
Et overskueligt årshjul
Det er vigtigt, at dit årshjul er overskueligt – ellers er det næsten ligegyldigt.
Det kan være svært at få samlet meget information i ét hjul, og samtidig bibeholde et klar overblik. Meningen med et årshjul er at skabe overblik over mange opgaver, og opbygningen er derfor elementært. Der er mange tilgange til at opnå et sådanne årshjul. Du kan gøre brug af eksempelvis farver, specielle indelinger etc.
Vi har et stærkt team, som kan hjælp dig med både en smart tilgang til content og inddeling, som giver et let overblik. Samtidig kan vi grafisk gøre dit årshjul flot og interessevækkende.