Googles samtykkepolitik

Bruger du en Google-tjeneste på din hjemmeside eller app? Så bør du tjekke, hvorvidt du lever op til den nye samtykkepolitik fra Google. Google har for alvor lagt sig i selen for at fremme korrekt samtykkeindsamling til brug af cookies. Med deres nye samtykkepolitik...

Phrase match kommer på steroider

Så er der nyheder til alle dem, som interesserer sig for Google Ads. Google har netop været ude og fintune sine matchtyper, så vi kan blive endnu mere målrettede med vores annoncer. Google vil nemlig sende broad match modifier på pension – eller i hvert fald begrebet,...

Webinar – Julehjælp 2020

Julen er hos de fleste børn en ekstra særlig tid. En tid som på én side snegler sig afsted, og på den anden side aldrig må slutte fordi den er så hyggelig og der er så meget at se frem til. Men sådan er det desværre ikke for alle børn i Danmark. Online Advisor har...

Leadgenerering

Leadgenerering på tværs af kanaler Med et 2020 der i den grad har stået i digitaliseringens tegn, er det vigtigere end nogensinde før at tage kunden ved hånden og hjælpe dem igennem kunderejsen. Ser vi på det erhvervsmæssige, har rigtig mange virksomheder oplevet en...

Google & GDPR

GDPR-lovgivningen er efterhånden ikke så ung længere. Alle med et afsæt i den digitale verden kender – eller bør kende – den, da den påvirker alle, som benytter internettet. Selvom vi måske ikke kan GDPR lovgivningen udenad, så vi ved hvor vigtig den er og...

Tips & Tricks til dine Google Ads

Sådan fanger du dine potentielle kunder i anden halvdel af 2020 Vi er over halvvejs i 2020 – og hvilket år! Vores hverdag er i den grad blevet mere digital – og prognoserne viser, at det fortsætter. Det har- og vil have betydning for forbrugernes...

5 steps til opsætning af gavekort og donation med Google

Rigtig mange virksomheder har været ramt af nedlukningen af Danmark (og resten af verden). Hertil har Google lavet en funktion, der kan hjælpe forretninger igennem en svær tid. I Google-sprog hedder den nye funktion ”Support links” – i dagligdagssprog kan vi...

Video – Lær mere om Google Ads

Du møder det helt sikkert hver dag, når du som mange andre bruger Google’s platforme til relevante søgninger i løbet af dagen – Google Ads. Vil du vide mere om teknikken bag annoncerne? Så se med her. Jeg afholdte d. 7. maj 2020 et webinar omkring Google...

De 4 forskellige personlighedstyper

Med den rigtige tilgang til de forskellige kunder kan du skabe et kommunikations fundament, så dine kunder vælger dig! Forestil dig dette scenarie; Du har en butik – den er rimelig gammel – men du har faste kunder, så den kører som den skal. Det har den...

Langsigtet strategi del 1 af 4 – Google Ads

Med den rigtige Google Ads-strategi kan du få din virksomhed ud til et stort segment, og deraf optimere din virksomhed. En rigtig strategi er langsigtet!  Google Ads, førhen bedre kendt som Google Adwords, fungerer lidt ligesom facaden på en butik. Den skal være...

Måler du konverteringer på din hjemmeside?

Få her et godt indblik i hvad konverteringer er, og hvordan du med fordel kan bruge dem i egen organisation. Mange har fuldt fokus på at få en masse besøgende ind på hjemmesiden men glemmer, at det er ligeså vigtigt at sørge for, at ens hjemmeside er klar til at...