Langsigtet strategi del 1 af 4 – Google Ads
19. marts 2020

Med den rigtige Google Ads-strategi kan du få din virksomhed ud til et stort segment, og deraf optimere din virksomhed. En rigtig strategi er langsigtet! 

Google Ads, førhen bedre kendt som Google Adwords, fungerer lidt ligesom facaden på en butik. Den skal være attraktiv og relevant for kunden – hvilket også er det Google ranker kampagnerne for. Hvor relevant er indholdet du tilbyder til personen der klikker på jeres annoncer. Derfor er en langsigtet plan for Google Annoncer ligeså vigtigt som det er at pleje din fysiske butik.

Flere og flere virksomheder i alle størrelser bruger Googles Annonceringsplatforme. Google er god til at navigere brugerne til at oprette mål, tracke konverteringerne, skabe synlighed og gøre den online butik mere attraktiv.

 

Men hvordan skaber man en langtidsholdbar proces i forhold til Google-annonceringer? Især, når man nu alligevel bliver guidet af Google til at benytte de anbefalede strategier, budgetter, annoncer, søgeord m.m.

Når man taler om Google Ads, er det først og fremmest vigtigt at vide, hvad vi kræver af vores egne kampagner. Hvad er formålet med dem? Er det at generere flere kliks, opkald, synlighed eller noget helt fjerde? For at afgøre dette, er det vigtigt at vide, hvor man ligger i markedet. Er det vigtigt at skabe synlighed før vi opfordrer kunden til at give os et opkald, eller vil vi have, at brugerne ringer direkte til os? Med det sagt er det også vigtigt at få afklaret, hvilken budstrategi man vælger at bruge. Skal den være automatisk, således, at det meste af kampagnen bliver automatisk genereret, eller skal den være manuel? Sjovt nok, er den manuelle strategi ikke anbefales at benytte. Tør vi at tage skridtet videre og gå vores egen vej, hvor konkurrencen kan blive en tand hårdere eller skal vi vælge de sikre automatiske budstrategier, som ikke kræver så meget arbejde fra vores side?

Med en budstrategi på plads, er det lige så vigtigt at få afklaret; 1) hvem vores målgruppe består af, 2) hvordan vi vil nå ud til dem, og 3) størrelsen på budget. Har du styr på det, har du med din strategi. Men vi må dog ikke glemme, at selvom vi sætter kampagner op, tildeler et budget og finder målgrupper, er dette ikke nok. Netop fordi markedet bevæger sig dynamisk, er søgeordet i dag måske ikke relevant i morgen. Målgruppernes adfærd kan have ændret sig siden sidst – og du har måske ikke tid til at tjekke jeres Google annoncer hver dag. Derfor er det nødvendigt, løbende at lave en ny søgeordsanalyse, så dine søgeord er de mest relevante for målgruppen.

Så hvad gør vi, når tid er penge og vi har travlt med at få sendt varer afsted? Google Ads er god til at give besked, når noget kan optimeres gennem de automatiske anbefalinger. Tager man kampen op selv, skal man være opmærksom på diverse automatisk genererede anbefalinger, og overveje, hvad der giver mest udbytte til virksomheden. Det er nemlig ikke alle anbefalinger, som er lige relevante. Føler du dig ikke sikker på, hvordan du skal gribe dine Google Ads an? Kontakt os, så finder vi en løsning sammen!

Er du klar til Google Analytics 4?

Er du klar til Google Analytics 4?

Har du hørt det? Google Analytics 4 erstatter vores bedste ven gennem lang tid, nemlig Universal Analytics. Hvorfor gør vi dig opmærksom nu? Ja, det er der en god grund til…

læs mere
Googles samtykkepolitik

Googles samtykkepolitik

Bruger du en Google-tjeneste på din hjemmeside eller app? Så bør du tjekke, hvorvidt du lever op til den nye samtykkepolitik fra Google.

læs mere
Medieudvikling i 2021

Medieudvikling i 2021

Som sædvanlig udkom DR’s medieudviklingsrapport i sidste uge. I dette nyhedsbrev kan du læse de vigtigste pointer set med Ads-briller, hvis du ikke selv har tygget dig igennem den 67 siders lange rapport.

læs mere

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.