Er du klar til Google Analytics 4?

Har du hørt det? Google Analytics 4 erstatter vores bedste ven gennem lang tid, nemlig Universal Analytics. Hvorfor gør vi dig opmærksom nu? Ja, det er der en god grund til… MEN, heldigvis træder dette dog først i kraft den 1. juli 2023. Dog kan du gøre klogt i...

Webinar – Julehjælp 2020

Julen er hos de fleste børn en ekstra særlig tid. En tid som på én side snegler sig afsted, og på den anden side aldrig må slutte fordi den er så hyggelig og der er så meget at se frem til. Men sådan er det desværre ikke for alle børn i Danmark. Online Advisor har...

Leadgenerering

Leadgenerering på tværs af kanaler Med et 2020 der i den grad har stået i digitaliseringens tegn, er det vigtigere end nogensinde før at tage kunden ved hånden og hjælpe dem igennem kunderejsen. Ser vi på det erhvervsmæssige, har rigtig mange virksomheder oplevet en...

Google & GDPR

GDPR-lovgivningen er efterhånden ikke så ung længere. Alle med et afsæt i den digitale verden kender – eller bør kende – den, da den påvirker alle, som benytter internettet. Selvom vi måske ikke kan GDPR lovgivningen udenad, så vi ved hvor vigtig den er og...

Sådan sikrer du dig en digital tilstedeværelse

Har du fundet ud af, at du egentlig ikke er så stort et kramme-menneske, som du ellers gik og troede? Og at meget af din handel ligeså godt kan foregå hjemme på sofaen, og ikke i 5 forskellige forretninger? Det er vi mange, der har fundet ud af. At vi samtidig møder...

Langsigtet strategi del 2 af 4 – SEO

Langsigtet strategi del 2 af 4 – SEO Skrevet af: Sebastian Huber SEO Manager SEO i det lange løb – en tautologi Søgemaskineoptimering er per definition en langsigtet proces, og planlægger du eksekveringen rigtigt, er det en yderst effektiv del af din marketing, som...

Kom godt igang med TripAdvisor

Er turister din målgruppe, så husk TripAdvisor! Her får du en guide til, hvordan du let og gratis opretter en virksomhedskonto på TripAdvisor. Med en virksomhedsside sikrer du dig en bedre synlighed på søgemaskinerne og samtidig styrker din positionering i forhold til...

Mobile-first indexing

Mange hjemmeside ejere har indenfor de sidste par måneder modtaget en varsling fra Google om, at deres side nu er tilmeldt mobile-first indexing. Der har også været godt gang i debatten på de sociale medier omkring hvilken betydning og konsekvens, det har. Her får du...

Ny lokation er lig med ny SEO-strategi

Når du starter en virksomhed, er det ikke unormalt at have planer om på sigt at udvide forretningen. Det kan være på flere niveauer, såsom antallet af medarbejdere, omsætning, portfolio etc. Men især ved ét tiltag, er det væsentligt at gentænke SEO –...

Se bananskrællen inden du glider i den – SEO no-goes

Kunsten at vælge fra I tidligere indlæg er vi kommet lidt ind på, hvad du bør have i tankerne samt gode tips og tricks, når du arbejder med SEO. Men – SEO handler ikke kun om at tilføre en masse elementer til din hjemmeside. Det handler i høj grad også om at vælge...

3 ting som selv SEO-nørder kan overse

SEO er ikke bare SEO Der er så mange små og større elementer, du kan dreje på, at der (endnu) ikke er lavet en komplet guideline over, hvad der præcis skal gøres for den optimale søgemaskineoptimering. Derfor har næsten hvert ’SEO-menneske’ sin egen prioritetsliste af...

Måler du konverteringer på din hjemmeside?

Få her et godt indblik i hvad konverteringer er, og hvordan du med fordel kan bruge dem i egen organisation. Mange har fuldt fokus på at få en masse besøgende ind på hjemmesiden men glemmer, at det er ligeså vigtigt at sørge for, at ens hjemmeside er klar til at...

Tror du på nisser?

Tror du på nisser? Skrevet af: Funda YildirimADS Manager Tror du på nisser?  Hvis ikke – Så er SEO det helt rigtige for dig! Alene i Danmark bruger 3.726.000 mennesker Google per måned og på verdensplan foretages der 700.000 søgninger på Google per minut. Vi ved også,...