Langsigtet strategi del 3 af 4 – Hjemmeside
25. marts 2020

Byg en hjemmeside med relevans

Så er vi kommet til det 3. indslag om langsigtede strategier. I dag vil vi tage jer med på en tur rundt på din hjemmeside. Vi giver dig nogle fede anbefalinger, så du både øger trafikken på din hjemmeside, og ikke behøver at lave væsentlige ændringer løbende med din hjemmeside for at optimere antallet af besøgende.

Tænk smart fra start – SEO X menu’en

SEO fylder garanteret meget i din virksomhed – hvis ikke, så bør du stærkt overveje om det skal. SEO er det, der øger din troværdighed på Google, og derved får dig op i rækkerne på søgemaskiner. Derfor anbefaler vi altid, at du har SEO med i tankerne fra start, når du skal lave din hjemmeside. Her er det især menu strukturen, der kan have en større indvirken på din hjemmesides SEO-værdi. Hav derfor en søgeordsanalyse klar, når du skal begynde at tænke på opbygningen af din menu. Samtidig kan du med fordel også bruge denne søgeordsanalyse til udarbejdelsen af din content på hjemmesiden, så du ved, hvad du med fordel kan have fokus på i teksterne.

WordPress + Divi = success

WordPress blev førhen primært brugt til blogs. Men platformen har siden udviklet sig, og er – efter vores mening – et af de bedste CMS-systemer at arbejde i. Foruden brugervenligheden, har du med WordPress en masse muligheder ift. integrationer, som du et og hurtigt kan opkoble for en optimalt løsning. For SEO-nørder – som flere af os her på kontoret – er WordPress også genialt. Med DIVI temaet får du automatisk en masse SEO elementer ind, som optimere din SEO-værdi. Samtidig kan du bygge din hjemmeside direkte i frontend, så du med det samme kan se dine ændringer, og slipper for at skifte mellem backend og frontend hele tiden.

Responsiv – mobiltelefonen overtager

Vores mobiltelefoner fylder mere og mere i vores hverdag. Det er uden tvivl den enhed vi foretrækker at gå på nettet med. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er responsiv – dvs. passer både til computer, tablet og mobilen. Du bør faktisk altid have fokus på mobilen, da omkring 70% af alle dine besøgende kommer ind via lige præcis denne enhed. For at gøre din hjemmeside responsiv, kan du eksempelvis fjerne mindre væsentlige elementer på mobile view. Det er ikke fordi du skal fjerne dem helt, da vi altid vil anbefale, at du beholder dem på computer view for at skabe en anden oplevelse.

Placeringer på hjemmesiden

Vidst du, at højre hjørne af din hjemmeside er ’guld’-hjørnet? Det er oftest her øjet først falder. Derfor er det her, at du skal placere væsentlige elementer, som du ønsker skal have mest opmærksomhed. Vi anbefaler ofte, at dine kontaktoplysninger er her. Det giver en tryghed hos besøgende, hvis de hurtigt kan se, hvordan de kan komme ind kontakt med dig. Du udviser på den måde en form for gennemsigtighed, der kan være med til at øge chancen for, at en besøgende bliver en kunde.

Den famøse røde tråd

Du har hørt det før – og du vil høre det igen! Det er simpelthen så vigtigt, at der er en rød tråd igennem alle dine platforme. Dine kunder skal med det samme kunne se, at det er dig de har med at gøre, når de udfylder en formular, får et nyhedsbrev etc. Vi anbefaler derfor, at du skaber en visuel sammenhæng, der alt sammen er bundet op omkring din hjemmeside. Helt enkelt skaber det er langt mere professionelt indtryk, og du giver dine kunder noget genkendeligt – og allerede dér har du vundet noget.

Gør forbindelsen tydelig

Hvis du gerne vil i kontakt med dine kunder, så sørg for, at det er let for dem, at skrive sig op til kontakt. Her har vi fokus på kontaktformularer. Vi har mange gange oplevet, at man næsten aktivt skal søge efter en kontaktformular – og så er det klart, at man ikke får så mange henvendelser.  Vi vil derfor anbefale, at du har en kontaktformular på alle relevante sider, så dine besøgende ikke skal lede efter formularen. Samtidig er det vigtigt, at du ved præcis, hvad du har brug for af kontaktoplysninger. Du skal ikke kræve for meget, da det kan gøre det uoverskueligt at udfylde. Gør formularen overskuelig og relevant.

Er du klar til Google Analytics 4?

Er du klar til Google Analytics 4?

Har du hørt det? Google Analytics 4 erstatter vores bedste ven gennem lang tid, nemlig Universal Analytics. Hvorfor gør vi dig opmærksom nu? Ja, det er der en god grund til…

læs mere
Googles samtykkepolitik

Googles samtykkepolitik

Bruger du en Google-tjeneste på din hjemmeside eller app? Så bør du tjekke, hvorvidt du lever op til den nye samtykkepolitik fra Google.

læs mere
Medieudvikling i 2021

Medieudvikling i 2021

Som sædvanlig udkom DR’s medieudviklingsrapport i sidste uge. I dette nyhedsbrev kan du læse de vigtigste pointer set med Ads-briller, hvis du ikke selv har tygget dig igennem den 67 siders lange rapport.

læs mere

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.