Case: ActiveCampaign – et moderne og intuitivt system

BESKO – jagten på et brugervenligt set-up

Denne case er lavet i samarbejde med BESKO, som er en af de profilerede spillere på reservedelsmarkedet til transportbranchen. BESKO har benyttet ActiveCampaign i  hele 2021, hvor vi fra start har været med på sidelinjen og supporteret BESKO. Casen er lavet på baggrund af et interview med marketingchef, Julia Holm Aakjær.

På baggrund af det seneste år med ActiveCampaign har vi ønsket at lave en case, hvor I kan få indblik, hvordan det er at arbejde med ActiveCampaign på daglig basis, og hvilke fordele dette medfører. 

“ActiveCampaign er et moderne og intuitivt e-mail marketing system. Programmet er enormt brugervenligt med deres drag and drop-menu, så man behøves ikke at være en haj til IT, før man kan lave designtilpassede nyhedsbreve. Ønsker man endvidere at arbejde med automations, så er ActiveCampaign ideelt efter min mening”.

Julia Holm Aakjær

Marketingchef, BESKO

‘Intuitivt’ er nøgleordet

Netop opsætningen af nyhedsbreve i ActiveCampaign er en af årsagerne til, at BESKO har valgt at gøre brug af netop denne platform. Julia fortæller: “ActiveCampaign er jo super intuitivt og nemt at navigere i – drag and drop menuen er lige til at gå til”. Ligeledes bliver det pointeret, at hvis man ønsker at designe og tilpasse sine nyhedsbreve, så er dette også lige for: “Man gør blot brug af menuen til højre, og der er, hvad man har brug for”. ActiveCampaigns interface er nemlig det, som platformen høster så meget ros for og er måske deres stærkeste “våben”.
Selvom ActiveCampaign har lavet et brugervenligt interface, så skal du ikke være nervøs for, at de har gået på kompromis med muligheder og funktioner. Er de mange muligheder i standardmenuen ikke nok til at stille dine behov, så har ActiveCampaign givet dig fri leg til at kode alt det, som du vil, og dermed kan du tilpasse det lige præcis, som du ønsker.

Nem segmentering

Det er svært at snakke om god og effektiv markedsføring uden at nævne segmentering. Segmentering spiller nemlig en afgørende rolle for, om din kommunikation og markedsføring bliver en succes. Dette er noget, som ActiveCampaign har haft i mente, da de udviklede deres platform, hvorfor segmentering næsten kan beskrives som en leg i ActiveCampaign.

ActiveCampaign har en funktion, som de kalder “tags”, hvilket gør det nemt at segmentere i sin kontaktliste. Netop dette fremhæver Julia også i interviewet, da det er noget, som hun gør meget brug af i sit arbejde, da “det er langt mere overskueligt og giver et bedre overblik, når man kan benytte en liste i stedet for, at man har ti”, som Julia udtrykker det. Med tags kan du markere på kontaktkortet, hvad den pågældende kunde har udvist interesse i, og således kan du sende dedikerede nyhedsbreve og tilbud ud til bestemte segmenter baseret på disse tags.

Online Advisor - Kunderejse

Gør det nemt med automations

Tags kan påføres manuelt, men her har ActiveCampaign også sin force i kraft af sine mange muligheder med automations. “.(…)Tags påføres automatisk, når de kommer ind i vores flow, når de har tilmeldt sig vores nyhedsbrev”. Julia fremhæver også automations, som er noget af det, som ActiveCampaign skiller sig ud på: “Flows i ActiveCampaign er super nemt at arbejde med, da det er super intuitivt med “plus-knappen”, og så måden det er sat op visuelt”. Tags kan både påføres automatisk, når en kunde kommer ind i et flow, men det kan ligeledes påføres afhængigt af, hvordan kunden interagerer med ens nyhedsbrev såsom at trykke på en bestemt knap eller et link.

ActiveCampaign gør sig for alvor gældende med sine muligheder for automations. Her ses en illustration af, hvordan et flow vises i ActiveCampaign.

Hjælp at hente

ActiveCampaign udbyder et hav af guides, som ligger frit tilgængeligt på nettet, hvis man skulle støde ind i problemer, eller man er i tvivl om, hvordan man opsætter noget. “Vi har brugt guides på nettet før, og hvis vi stadig ikke kan få det til at stemme, så har vi jer på hotlinen – og det fungerer godt. Man er sikker på, at man får et hurtigt svar på problemet”. De omtalte guides kan findes på ActiveCampaigns hjemmeside samt på deres YouTube kanal. Ydermere findes der utallige videoer på YouTube, hvor man kan finde tips og tricks, og der kan vi især anbefale denne kanal.

Har du også brug for en hotline?

Online Advisor er partner med ActiveCampaign, og som Julia beskriver, så tilbyder vi en supportaftale til ActiveCampaign, så du altid kan få hjælp, hvis der skulle være brug for det. Man kan tegne en supportaftale fra 699 kr./mdr.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.