Content Marketing - 2015 – Året hvor vi ikke snakkede…

2015 – Året hvor vi ikke snakkede…

 

Oxford Dictionary kårede “glædestårer-emojien” som årets ord i 2015!

 

2015 blev året, hvor billedet vandt over ordet! Det blev også året, hvor Instagram positionerede sig inden for de sociale medier. Vores evne til at fatte os i korthed via billeder og tekst er nu afgørende for at få brugerens opmærksomhed – Tid!

Det sætter nye store krav til at gøre vores fortællinger skarpere og fokuseret på kernekompetencen med tilhørende værdisæt til det individualiserede marked.

Content Marketing sætter rammen for at udvikle budskabet visuelt med målbare værktøjer til at fænge og inddrage læseren.

Dagens 3 gode gratis råd…

Få her et par gode råd til dine fremadrettede Content Marketing strategi, og kom godt igang:

1: 300 ord per post er en god generel regel, som er vigtig at følge. Husk et billede, der undstøtter budskabet og giver visuel profil for læseren.

2: Sørg for at have en overordnet overskrift (H1) samt en under overskrift (H2). Skab én rød tråd hele vejen igennem dit oplæg med en strategi for hvilket søgeord, det enkelte oplæg skal indeholde.

3: Brug bloggen på dit website, såfremt du har et, og link til det. Har du ikke egen blog, så sørg for at afslutte dit oplæg med en Call To Action (CTA).

 

Det er utroligt vigtigt at prioritere tiden til løbende at sikre dynamikken på websitet. Det lønner sig særdeles i forhold til synligheden på Google. Content Marketing er det værktøj, der giver en strategi for at planlægge i praksis, når du løbende skal skabe opmærksomhed/fokus på dine budskaber.

Har du ikke tiden og vil gerne have hjælp til at forfatte de fængende tekster? Så lad Online Advisor hjælpe dig til online succes…