E-mail marketing

Optimér dine kunderelationer

Når vi snakker om digital markedsføring, er E-mail marketing en af de helt store spillere. Flere tror fejlagtigt, at værktøjet er gammeldags og blevet overhalet af nyere tiltag såsom sociale medier. Dette er dog ikke tilfældet – langt fra.
Sammen med organiske søgninger ligger e-mail marketing i spidsen indenfor leadgenerering, og er en af de bedste metoder til at skabe direkte kontakt til dine kunder.

Nyhedsbreve

Nyhedsbreve er nok det første mange tænker på inden for e-mail marketing. Størstedelen af alle virksomheder udsender løbende nyhedsbreve til kunder og/eller samarbejdspartnere. På den måde kan du kontinuerligt være i kontakt med dem Samtidig har du muligheden for at vækste, da du kan udsende information om lige dét produkt det enkelte segment har brug for.

Det lyder meget simpelt med nyhedsbreve, men også heri giver den rigtige struktur, det rigtige indhold og de rette links ekstra trafik såvel i mængde som i kvalitet. Hermed kan de indkomne leads struktureres og lettere konverteres.

Leadgenerering

Det primære formål med nyhedsbreve er at skabe lead-generering og kundeloyalitet, og derved definerer og kvalificerer potentielle kunder.
Leadgenerering er Online Advisors heritage. Det er her, vi kommer fra. Vi kan generere leads fra flere kilder i forskellige kombinationer og med forskellige fremgangsmåder. Vi ved, hvad der virker hvornår, for hvem og i hvilken rækkefølge og omfang. Målet er sjældent et så højt antal leads som muligt, men derimod et givent kvalitetsniveau på de fremkomne leads – alt efter formålet med dem.

E-mail marketing kan med fordel bruges til at skabe en kontinuerlig kommunikation mellem dig og dine kunder. Dette kan eksempelvis være via et loyalitetsprogram eller en kundetilfredshedsundersøgelse. På den måde holder du dig i kontakt med dine kunder, samtidig med at du har en unik mulighed for at forbedre din virksomhed.

Kundeloyalitet

Når du gør brug af e-mail marketing, og derved kontinuerligt udsender nyhedsbreve, vedligeholder du kunderelationen, og har derfor større mulighed for at øge kundeloyalitet.

For det første bliver kunder mindet om din eksistens. Dertil kommer det, at du kan gøre nyhedsbreve relevante for den enkelte kunde, og dermed opvække deres interesse for dine produkter, ydelser o.l. Har du eksempelvis en webshop, der sælger tøj, kan du sende nyhedsbreve med indhold af tilbud og nyheder på relevante mærker til specifikke kundesegmenter. Dine kunder vil derfor ikke blive spammet med irrelevant indhold, og du mindsker risikoen for at de bliver irriterede og afmelder dit nyhedsbrev.

Call to action

Et værktøj der øger dine muligheder for succesfulde leadgenereringer er Call To Action (CTA).
Med CTA’er kan du følge dine kunders historisk og/eller adfærd på de respektive medier, ved at analysere deres interesser og segmenter. Vi finder frem til dette, når vi analyserer på deres kliks og adfærd i dine mails.

CTA’er er samtidig en direkte mulighed for at få dine potentielle kunder til at give dig mere viden om den enkelte kunde, fx via en tilfredshedsundersøgelse eller en survey. Disse nye potentielle kunder, er oftest nogle vi har skaffet til dine Sociale Medier og/eller hjemmeside.

Kampagnestrategi

Der er flere elementer at tage højde for, når du arbejder med e-mail marketing. Derfor er det en tidskrævende proces, hvor det kan være udfordrende at holde overblikket. Vi er specialister på området, og dét at generere leads og konvertere dem er årsagen til, at vi startede Online Advisor. Det vi har fundet ud af, er at selvom ethvert gennemarbejdet tiltag kan generere leads, vil en langsigtet plan med brugen af flere medier altid give et markant bedre resultat. Derfor starter vi altid med at udarbejde en samlet kampagneplan, ud fra de ressourcer og den økonomi vi har til rådighed.
Sammen kan vi sikre dig gode resultater med en professionel opsætning, der stemmer overens med din virksomheds brand og kundesegment.

Administrer alle dine emarketingopgaver med et værktøj.
Det gælder ikke kun e-mails. eMarketeer’s alsidige bygningsmodel gør det
nemt at håndtere dine e-mails, formularer, sms, apps og websider. Du kan kombinere elementerne med automation  for at lette dine markedsføringsmål endnu mere. 

Lad os ringe dig op