En komplet digital forvandling af ELDAN Recycling

På bagkant med den digitale bølge

Siden 1956 har ELDAN Recycling hjulpet virksomheder verden over med at gøre verden til et grønnere sted. De producerer nemlig maskiner og anlæg til genvinding af dæk, kabler, elektronik, aluminium, bilbatterier og meget mere. Med tætte kunderelationer og over 65 år på bagen var ELDAN dog ikke kommet med på den digitale bølge.” Dette havde ikke været nødvendigt, da ELDAN primært fik sine leads gennem messer rundt om i verden. Da corona kom buldrende og forandrede vores hverdag, forandrede det ligeledes ELDANs kundestrøm. Derfor blev en digital tilstedeværelse alfa og omega, hvilket skabte en gunstig atmosfære for et samarbejde med Online Advisor og ELDAN Recycling.

Det føles som om, at Online Advisor kommunikerer til mig som person, og ikke bare til en ansigtsløs kunde. Jeg ved også, hvem jeg skriver til, så de heller ikke bare en ansigtsløs leverandør.

Anni C. Thy

Marketing Coordinator , ELDAN Recycling

Resultater for perioden

1/8-31/12-2021

Antal brugere gennem ads

%

Flere konverteringer og konkrete leads

Udfordring:

ELDAN Recycling havde en forældet hjemmeside samt digitalt udtryk, hvilket medførte tekniske komplikationer – hjemmesiden haltede både på hastighed samt sikkerhed. Ligeledes formåede hjemmesiden ikke at guide trafikken over på kontaktformularen, hvorfor hjemmesiden havde en næsten ikke eksisterende konverteringsrate. Dette skyldtes blandt andet, at der ikke var et konkret fokus på hjemmesiden, men der var simpelthen gang i for mange ting.

Mobiloptimeret hjemmeside

Ydermere var hjemmesiden ikke mobiloptimeret, som bekendt har en afgørende betydning for en tilfredsstillende ranking på Google. Udover den store SEO betydning kunne vi også se, at en tredjedel af Eldans trafik kom via mobile devices, hvorfor det var essentielt at få rettet op på dette.

Afslutningvis savnede ELDAN mere relevant trafik på hjemmesiden, hvorfor vi skulle have gang i det store annonceringsapparat.

Online Advisor - Kunderejse

Vi blev taget godt ved hånden fra starten af og fik lagt en plan. Vi følte os meget set, hvilket også var grunden til, at vi valgte Online Advisor frem for de to andre bureauer, vi havde kig på.

Løsning:

Inden vi starter det eksekverende arbejde, lægger vi altid ud med et indledende kick-off møde, hvor der bliver afstemt, hvad der gøres, og hvad det kommer til at kræve fra begge parter. 

Da planen var lagt, påbegyndte vi arbejdet. Det stod hurtig klart, at det var mest hensigtsmæssigt og fordelagtigt at lave en helt ny hjemmeside, så den var SEO optimeret fra top til tå. ELDAN benyttede CMS-systemet Drupal, men på vores opfordring udskiftede vi Drupal til WordPress, da dette systemet er langt mere intuitivt at arbejde i. Derfor satte vi vores grafiske designer, Silje, på sagen for at udvikle en ny hjemmeside, hvor der var en klar rød tråd. 

Hjemmesideprocessen:

Hjemmesideprocessen startede med en analyse af den bruger adfærds data, som vi kunne opfange fra den eksisterende side. Dette gjorde vi for at finde ud af, hvilke sider kunderne benyttede mest, så vi derved kunne finde ud af, hvad vi skulle fokusere på. Da analysearbejdet var færdigt, og vi havde en retning, tegnede vi et sitemap af hjemmesiden, således ELDAN kunne se, hvordan vi havde tænkt os at bygge hjemmesiden. Da ELDAN ikke havde haft held med at drive folk til kontaktformularen, valgte vi at sætte den i fokus. Derfor havde vi fokus på call-to-action knapper på især forsiden, som det ses på billedet. På denne måde tager man kunden i hånden, så kunden ikke skal bruge unødig tid på at lokalisere kontaktinformationer. 

SEO og søgeordsanalyse parallelt med hjemmesideforløbet

Parallelt med optegningen af ELDANs sitemap var vores SEO specialist i fuld gang med at lave en søgeordsanalyse. Man skal se søgeordsanalyse som fundamentet for en solid opbygning. Denne analyse bruges både til at forstå, hvad kunderne ønsker at finde information omkring, og dermed opbygningen af hjemmesiden, men samtidig også hvordan ordlyden skal være på hjemmesiden. 

Ads-strategi til at fuldende hele projektet

Da hjemmesiden stod færdig, kunne vi slippe vores Head of Ads Manager, Funda, løs. Vi valgte at anvende ads, da ELDAN efterspurgte mere relevant trafik på hjemmesiden. Disse annoncer skulle både have branding for øje men ligeledes promovere ELDANs produkter, hvorfor vi valgte at bruge Google Ads normale tekstannoncer. Annoncerne tog ligeledes udgangspunkt i den søgeordsanalyse, som tidligere var lavet. Dette gjorde vi både for at skabe en rød tråd, men samtidig for at bruge kundernes egne ord i annoncerne. Inden vi begyndte samarbejdet , havde ELDAN selv varetaget deres Google Ads. Dette havde medført noget trafik, men ROI var ikke tilfredsstillende, hvorfor de trængte til et nyt sæt øjne på strategien. Vi lagde derfor en ny Ads-strategi, som vi mente var passende – denne strakte sig over lande som Europa, USA og Australien. 

Da vi var ved at kunne se lyset for enden, og vi var tilfredse med opsætningen af hjemmesiden, faciliterede vi en workshop i Divi for ELDAN. Formålet var at klæde Anni fra ELDAN på, således hun selv kunne varetage de mest basale ting på hjemmesiden som for eksempel at rette tekst, indsætte billeder og tilføje sider på hjemmesiden mv.. Vi ynder at lære fra os, så vi kan se, at vores kunder rykker sig. Vi er sat i verden for at hjælpe vores kunder, hvilket også indebærer, at de skal lære at stå på egne ben, hvor de giver mening. Dette bekræftes af Anni: “Jeg føler mig mere sikker i at lave lidt større ændringer end på den gamle. Jeg ville ikke tilføje en ny case på den gamle, men det har jeg kastet mig ud i på den nye efter at have fået undervisning”. 

Vi får nu leads ind via vores hjemmeside i stedet for en ekstern side, så vores salgskoordinator kan arbejde i sin mail med alt i stedet for at skifte imellem systemer. Det har givet os en konkret besparelse både økonomisk og tidsmæssigt. Vores nye hjemmeside er også mere overskuelig og dynamisk end den gamle, og det har både kunder og kollegaer taget godt imod.

Resultat:

Samarbejdet har nu stået på i ni måneder, og vi buldrer stadig sammen afsted. ELDAN har fået en dynamisk hjemmeside, som konverterer. Ligeledes kan hjemmesiden håndtere leads direkte på siden, således ELDAN kun skal forholde sig til et system.

Det er altid en svær disciplin at løfte en B2B virksomhed gennem ads – tallene er simpelthen bare ikke lige så sexede. Alligevel er der grund til at spærre øjnene op, da vi kan præsentere en konverteringsrate på Ads på hele 3,18%. Dette er noget, som vi er utrolig stolte af, når man tager højde for, hvor tunge b2b produkter ELDAN producerer. Ligeledes har vi på fire måneder løftet trafikken til 4104 brugere, hvorfor man må konkludere, at Ads-strategien har været en succes. “Vi er også blevet rådgivet rigtig godt i forhold til vores Ads strategi, der virker langt mere effektivt, end hvad vi havde før, uden at vi bruger mere på den konto”.

Det tætte samarbejde er også et resultat i sig selv. Anni beskriver det således: Der er en langt tættere og mere integreret kontakt til Online Advisor end vores tidligere digitale marketingbureau. Vi har nu et dashboard, hvor vi kan følge med i, hvordan vores hjemmeside performer, og en SEO-strategi, hvilket giver en meget bedre føling med, hvor vi er på vej hen”.

Der er ingen tvivl om, at vi, Online Advisor, har bedre forudsætninger for at skabe resultater, når vi er med rundt i hele den digitale markedsføringsproces. Udover forøgede chancer for gode resultater, så skaber det også noget convenience for kunden, hvilket Anni nyder godt af: “Jeg synes, at det giver rigtig god mening, at Online Advisor er min kontakt både, hvad angår vores hjemmeside ren teknisk, Google Ads, SEO og nyhedsbrev. Vi skal stadig ind i at bruge det alt sammen effektivt, men det, at man ikke er nødt til at have fat i 3 forskellige kontaktpersoner, gør bare ting lidt lettere, når noget skal ske. I en travl hverdag er det guld værd at kunne nøjes med at sende én mail i stedet for tre”.

Netop nyhedsbrevet, som Anni italesætter, er noget, som vi for nyligt også er kommet ind over. ELDAN har ikke arbejdet med nyhedsbreve før, hvorfor vi har hjulpet dem i gang på denne rejse. Da vi er partner med ActiveCampaign, er det netop dette system, som ELDAN benytter. Her har vi givet Anni en rundtur i systemet samt best practices, så ELDAN kan komme sikkert i gang.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.