Starten på et personligt brand

Eva Bie Lilleør er et velkendt navn indenfor stresshåndtering i virksomheder og effektivisering af arbejdsindsgange. Hun arbejder som coach, rådgiver og underviser i eksistens, mindfulness og ledelse. Eva har mange års erfaring og har arbejdet med nogle af de største nordiske organisationer.

Hver dag hjælper og rådgiver hun mennesker i at håndtere stress og skabe god balance mellem arbejdsliv og privatliv. Eva afholder personlige sessioner og kurser fra hendes smukke omgivelser på Charlottenlund Slot. I 2017 valgte Eva at gå selvstændig og i den forbindelse tog hun fat i os. Evas behov havde ændret sig, på den måde at hun nu skulle synliggøre sig selv og hendes eget navn fremfor sin arbejdsgivers. Derfor havde hun et stort ønske om at finde en digital samarbejdspartner med erfaring i at skabe et personligt brand online (fagligt fyrtårn).

 

Jeg oplevede et foredrag med Johnny Møller omkring betydningen af SEO og det at få startet rigtigt ud når igangsætter opbygningen af en ny hjemmeside. Den troværdige, lavpraktiske tilgang som Johnny står for, tiltalte mig, og fundamentet for et nyt og spændende samarbejde var skabt. Sammen aftalte vi et mål om at skabe et helhedsperspektiv på brandet, ikke bare på hjemmesiden men også på Google.

Eva Bie Lilleør, Stresscoach

 

Eva startede rigtigt ud og valgte at fokusere på hendes hjemmeside som det første. Med os, fik hun startet op med SEO på den rigtige måde. Det vigtige for Eva var at fortælle om hendes personlige profil og hvad hun står for.

Udover SEO hjalp vi også Eva med at få gjort hendes visuelle udtryk på den nye hjemmeside mere enkelt og konkret, hvilket resulterede i en brugervenlig og meget personlig hjemmeside. Sammen skabte vi med andre ord en hjemmeside, der var i mødekommende og konverteringsklar, til når potentielle nye kunder besøgte hendes side.

 

Det har været rart at blive holdt i hånden fra starten af og få hjælp til at prioritere rigtigt. Man bliver mødt som menneske af teamet hos Online Advisor og oplever at de ligeledes investerer i én. Det har for mig været rart at man altid kan ringe eller maile, også med de der spørgsmål man kan være lidt flov over, og så altid få hjælp.

Eva Bie Lilleør, Stresscoach

 

Vores tætte samarbejde med Eva, startede med SEO, og udviklede sig siden med et samarbejde omkring de sociale medier. For at udvikle mere på Eva Lilleør som brand, besluttede vi os for at snakke med Eva om hvordan hun kunne synliggøre sig yderligere. Eva havde selv italesat, at hun gerne ville mere ud på de sociale medier og på vores anførelse startede vi et samarbejde omkring de sociale medier op. Sociale medier kan være med til at skabe en masse god og relevant trafik til din hjemmeside og er derfor, i en SEO-nørds øjne, et godt værktøj til at styrke din SEO. Sammen med Eva udarbejdede og redegjorde vi for en strategi til hendes sociale medier, som hun selv stod for at eksekvere på, men med os som rådgiver med på sidelinjen. Sociale medier blev hurtigt til en succes, da Eva er meget dygtig til at skrive, holder sine deadlines skarpt og hver gang leverer kvalitetsmateriale til sine følgere. Det gavnede ikke bare aktiviteten på hendes sociale medier, men også trafikken til hendes hjemmeside.

 

Mit samarbejde med Online Advisor har betydet rigtig meget for mig, og gjort en vigtig forskel. Det har været vigtigt for mig at komme til at stå skarp som brand online, og det har jeg fået. Jeg får meget feedback på min SoMe, om at jeg er blevet meget mere tydelig og har fået en stor synlighed, som er meget overraskende for mig. Jeg oplever meget at mine sociale medier synliggør mig meget og især på LinkedIn oplever jeg at har fået en meget bedre og værdifuld synlighed. Her oplevede jeg den anden dag at et indlæg havde fået over 500 visninger på bare et døgn og mere end 15 likes. Det er rart at vide at de greb jeg har lært, de virker.

Eva Bie Lilleør, Stresscoach

 

Da vi startede med Eva, byggede vi en helt ny SEO optimeret hjemmeside der, ved at være synlig på Google, skulle sørge for at give Eva relevant trafik ind til siden, for derefter at kunne konvertere dem til nye kunder. Eva har anvendt sin hjemmeside som primær trafik kanal indtil hun startede op med sociale medier. Kigger vi i Evas tal, så får hun i dag 600+ besøgende til hendes hjemmeside, og hendes udgangspunkt var 0 besøgende og en side der ikke var indekseret på Google. I dag får Eva størstedelen af hendes trafik via organiske søgninger eller sociale medier.

Faktaboksen

  • Ejerskab over side 1 på Google ved søgning på brand

 

  • Mere end 47% af trafik til hjemmeside fra de Sociale Medier

 

  • Mere 30% af trafikken til hjemmesiden kommer fra Organiske søgninger