Opel – Prøvekørsel

Udfordring:

G4S Danmark har i dag 70.000+ kunder, der ikke har opgivet e-mail ved køb af deres alarm. Al kommunikation og regninger sendes i dag til kunderne via brevpost. Derfor ønsker G4S at indsamle e-mailoplysninger på alle deres eksisterende kunder, så de fremover kan kommunikere med dem via e-mail og samtidig opnå en stor årlig besparelse på porto.

Løsning:

Der sendes en SMS til kunden, hvor de bliver bedt om at opdatere deres oplysninger. SMSen linker til en formular, hvor kundenummeret automatisk er udfyldt – kunden kan let tilføje/rette data. Herefter A/B testes der på SMS-budskabet for at sikre det bedste resultat.

Resultat:

Kampagnen løb over tre måneder, hvor der kontinuerligt blev sendt SMSer og reminders til målgruppen. Ved kampagnens afslutning havde 28,5% af målgruppen opdateret deres data og tilføjet e-mail til deres profil, så G4S fremover kan sende faktura og kommunikation via e-mail.

Faktaboksen

  • Kampagnevarighed på 3 måneder

  • 28,5% opdaterede deres data og e-mail efter SMS’en
  • G4S sparede portoen ved at gå digital
  • Der blev kørt A/B test på budskaberne

Skal vi kontakte dig?