Gamification

Få alle brikkerne hjem

Med Gamification gør du brug af spilelementer på dine digitale platforme for at opnå en ønsket brugeradfærd. Det kan være alt fra et lykkehjul til en julekalender eller et klassisk skrabelod, som du kan kreere for eksempelvis at få (potentielle) kunder til at skrive sig op til dine nyhedsbreve. Det overordnede formål med Gamification er altså at generere leads med præmier på højkant. 

Netop til at genererer leads er Gamification et godt værktøj, men der er forskel på leads fra de forskellige kanaler, så leads’ne skal behandles forskelligt for at optimere konverteringen til kunder.

Engagér dine kunder

Har du et behov for i højere grad at engagere dine kunder, er Gamification et godt sted at gøre en ekstra indsats. Vi har som mennesker et behov for at vinde, og bliver hurtigt opmærksomme, når vi ser muligheden for at ’sejre over andre’. Hvis vi ovenikøbet kan opnå noget – eksempelvis en præmie – så er vores nysgerrighed vagt. Det er netop disse elementer af mennesket natur, der pirres ved Gamification, og som vil skabe et større engagement fra kundesegmentet.

Du kan også med fordel bruge Gamification til at øge motivationen hos dine medarbejdere.

Mange mulighederne - få begrænsningerne

Du har stort set ingen begrænsninger, når du først beslutter dig for at inddrage Gamification i din digitale markedsføring. Der findes et væld af muligheder både ift. funktion og layout. Du kan derfor lave et helt rette spil, som passer til din virksomhed og skiller sig ud fra mængden – hvis det er det, du ønsker.

Samtidig kan du selv sætte prisniveauet for den enkelte Gamification-kampagne, så du ikke bliver negativt overrasket i løbet af processen.

Pop-up

En pop-up er det letteste leadgenererings-værktøj på markedet. Der er forskellige tilgange til brugen afdette værktøj, men vi vil typisk tilbyde dine besøgende et whitepaper, en gratis basis undersøgelse eller lignende, ved at de efterlader deres kontaktinfo.

En pop-up skal dog ikke stå alene, hertil er værktøjet for simpelt.

E-learning

Kombinerer du Gamification med det rette indhold, har du en rigtig god platform til en god E-learnings-løsning.
Du vil med denne metode forbedre hele oplevelsen for segmentet, da der skabes en større interaktion og et højere engagement. Dette fordi man ikke blot skal læse og forstå, men også pludselig selv gøre en indsats for eksempelvis at løse opgaver.

 Samtidig får du også med denne funktion et hurtigere feedback, da du vil modtage besvarelserne eller løsningerne af de opstillede Gamification-elementer.

Generelt kan du øge effektiviteten hos eksempelvis medarbejdere ved at gøre brug af Gamification i dine E-learnings-programmer. Netop den forøgede oplevelse og engagement vil være medvirkende faktorer for at dine medarbejdere eller kunder større og hurtigere vil få forståelse af det specifikke indhold.

Lad os ringe dig op