Online Advisor - Har du en plan

Har du en plan?

 

Ønsker du at opnå succes med din digitale tilstedeværelse, så læs her hvordan du nemt kan ligge din egen plan…

 

Når der skal skabes nye kunder til forretningen og prioriteres mellem de mange muligheder for at markedsføre sig, så er det vigtigt at have en god og realistisk marketingsplan.

Udbuddet af muligheder for at markedsføre sin virksomhed er vokset markant gennem de sidste 10 år. Af samme årsag er det nu blevet endnu mere vigtigt end tidligere at have en god plan for, hvad, hvorfor og hvordan man vil udvikle sin kundeportefølje.

Når du skal ligge en marketingsplan, så er det vigtigt at holde fokus på at den bliver baseret på et realistisk budget, som passer godt til, hvilke ressourcer din virksomhed har til rådighed. Nedprioritér ikke den digitale marketing, for det er her datagrundlag og muligheden for bedste ROI findes, per krone du investerer.

Hold istedet fokus på hvilke kunder du ønsker at komme i kontakt med, hvor de er og ikke mindst hvad det er, som de søger efter. Når du ved det, så kan du begynde at kigge på, hvor kunderne befinder sig, når de søger efter ny viden eller afdækning af deres behov.

 

Prioritering:

 

1.

Start med at kigge på dit digitale butiksvindue / din hjemmeside. Det er det allervigtigste digitale værktøj som findes og der, hvor du har muligheden for at invitere kunderne indenfor i dit univers. Fokuser på de 3, efter vores mening, vigtigste elementer i forbindelse med udseendet af siden nemlig: Brugervenlighed, menneskelighed og konvertérbarhed. Lig din egen plan for hvilken oplevelse, kunden skal ledes igennem, når de kommer på besøg i din butik og sørg for, at man som kunde lynhurtigt kan få afdækket sit behov/spørgsmål.

2.

Når denne grundsten er på plads, så er det på tide at kigge udad og møde kunderne der, hvor de er. Her har du som tidligere nævnt rigtig mange muligheder for eksponering, og som eksempler kan nævnes:

– Sociale medier

– Søgemaskiner

– AdWords annoncering

– Avis annoncer

– Radio reklamer

– TV reklamer

– Direct Marketing (Nyheds og informationsbrev)

– Kundeseminar

Mulighederne er mange, og det er typisk kun budgettet, som sætter grænser. Hos Online Advisor mener vi naturligvis at man skal sætte sit fokus på at være til stede på Google :-). Det skyldes ikke mindre end at 98,1 % af alle danskere i 2016 brugte søgemaskinen jævnligt, og det vigtigste, at Google er et behovsmedie, som vi som brugere bruger til at afdække vores akutte behov let. Derfor!

 

Hvorfor bruge tid på at ligge en overordnet plan?

 

Ganske simpelt, et større overordnet overblik giver et bedre udbytte i bunden! Sørg for at du skaber den røde tråd gennem dit kundeunivers og din digitale tilstedeværelse.

Startvaekst.dk har en yderst enkel og simpel skabelon, som du let kan downloade og bruge til at ligge din egen digitale marketingsplan.

Mangler du inspiration, tid og vil gerne have os til at hjælpe dig med at ligge den gode plan for din digitale tilstedeværelse? Så tag endelig fat i os hos Online Advisor, vi står altid til rådighed for at skabe værdi online.