Husker du at sætte ansigt på dine kunder?

Skrevet af:
Johnny Møller
Adm. Direktør & Partner

Vejen til succes med Social Media Marketing.

Med en baggrund inden for salg, har jeg erfaret, at vi ofte har en tendens til at glemme at sætte ansigt på vores kunder, når vi skal planlægge marketingsaktiviter eller ligge målrettede go to market strategier.

Vi kommer meget ofte til at have fokus på mængden istedet på den enkelte kunde eller mennesket bag.

Det skyldes, at vi inden for salg og markedsføring typisk er opdraget til at segmentere vores målgruppe på de demografiske data, eksempelvis bopæl, aldersgruppe, type af virksomheder, branche osv. Derfor kommer vi hurtig til at glemme, at det er rigtige mennesker, vi arbejder med og at forretning idag typisk skabes gennem relationer…

Dagens gode gratis råd.

Hvis du ønsker succes på de sociale medier, så er det ultimativt, at du inden opstart sætter dig ned og visualiserer og overvejer:

1. Hvem er den optimale kunde for dig?

2. Hvilket menneske gemmer sig bag din drømme kundetype/ kontaktperson? Navn, hvor bor han/hun, opvokset hvorhenne, har børn, arbejder som osv?

3. Når du har fået sat ansigt på og kan identificere dig med mennesket, så er det vigtigt, at du som minimum overvejer personens: frustrationer, drømme, interesser.

Vi kender alle til de ligegyldige, upersonlige og uinteressante oplæg på facebook, linkedin, twitter osv. som ikke formår at fange vores interesse og byde op til dans.
Med ovenstående øvelse og opmærksomhed på personen bag, kan du komme foran i køen og sikre dig en plads i kundens bevidsthed og ovenikøbet være så heldig, at kunden ønsker at dele dine budskaber med sine relationer.

Husk at på de sociale medier tænker læseren altid: what’s in it for me…”.

Har du svært at finde den røde tråd og finde frem til, hvor du skal starte? Så tag fat i os hos Online Advisor, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig godt igang. I fællesskab med dig planlægger og iværksætter vi din egen succes på de sociale medier.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og ideer.