Leadgenerering

Leadgenerering er Online Advisors heritage. Det er her, vi kommer fra. Vi kan generere leads fra flere kilder i forskellige kombinationer og med forskellige fremgangsmåder. Vi ved, hvad der virker hvornår, for hvem og i hvilken rækkefølge og omfang. Målet er sjældent et så højt antal leads som muligt, men derimod et givent kvalitetsniveau på de fremkomne leads alt efter formålet med dem.

Kampagnestrategi

At generere leads og konvertere dem er årsagen til, at vi startede Online Advisor. Det er vi specialister i. Det vi har fundet ud af, er at selvom ethvert gennemarbejdet tiltag kan generere leads, vil en langsigtet plan med brugen af flere medier altid give et markant bedre resultat. Derfor starter vi altid med at udarbejde en samlet kampagneplan, ud fra de ressourcer og den økonomi vi har til rådighed.

E-mail marketing

Det lyder meget simpelt med nyhedsbreve, men også heri giver den rigtige struktur, det rigtige content og de rigtige links ekstra trafik såvel i mængde som i kvalitet. Hermed kan de indkomne leads struktureres og lettere konverteres.

Call to action

Call To Action betyder at de nye potentielle kunder, vi har skaffet til dine Sociale Medier eller hjemmeside, skal foretage en action for at efterlade deres kontaktoplysninger til dig. En CTA kan ske via gamification, pop-up beskeder, eller andre målrettede tiltag du foretager dig. Vi vælger CTA’er, der afhænger af, hvor trafikken kommer fra for at optimere konverteringen heraf.

Gamification

Gamification kan være alt fra et lykkehjul til en julekalender eller et klassisk skrabekort, hvor formålet er at generere leads med præmier på højkant. Gamification er et godt værktøj til at generere leads, men der er forskel på leads fra de forskellige kanaler, så leads’ne skal behandles forskelligt for at optimere konverteringen til kunder.

Pop up

En pop-up er det letteste leadgenererings-værktøj. Typisk vil vi tilbyde dine besøgende et whitepaper, en gratis basis undersøgelse eller lignende, ved at de efterlader deres kontaktinfo. En pop-up skal dog ikke stå alene, hertil er værktøjet for simpelt.

l

Konkurrentanalyse

Ved for mange budskaber bliver kunden forvirret og forsvinder igen. Derfor skal det ene budskab som virksomheden vælger at gå med, defineres meget klart og tydeligt. Dette har du som regel på plads allerede. Dét vi kan hjælpe dig med, er at kommunikere det digitalt på den rigtige måde, til det rigtige segment og via de rigtige salgskanaler og medier.

Segmentering

Ved segmentering af dine nuværende samt potentielle kunder, tager vi udgangspunkt i kunderejsen og kundernes digitale touchpoints, hvorudfra vi forsøger at styre hvor og hvornår vi skal ramme dem. Med segmenteringen på plads, styrer vi nu også hvilke kunder vi skal ramme. Hvert segment skal have forskellige CTA’er, content, salgskanaler, mv., så vi anbefaler at starte simpelt op med ét segment.

Interessenter

Vores klare anbefaling er at have hele virksomheden med ind over din digitale salgsstrategi. Vi anbefaler, at det gøres i to steps. Først hjælper vi dig med at definere din digitale salgsstrategi, med hvilke indsatsområder vi skal fokusere og eksekvere på. Når resultaterne begynder at vise sig, er næste skridt at integrere din digitale salgsstrategi med din generelle markedsføringsstrategi.

Website

Det visuelle udtryk på dit website der simpelt og tydeligt bringer det budskab, du ønsker til dit valgte segment, er i sig selv et leadgenereringsværktøj. Websitets opbygning bør samtidig være simpel, forståelig, intuitiv og med de samme logikker indbygget i siderne. 

Lad os ringe dig op