Social Media Marketing

Social Media Marketing

Relationsbaseret markedsføring når det er bedst!

Fakta: 91% af alle danskere bruger løbende Facebook, og 61% af dem bruger Facebook dagligt.

 

I de seneste 5 år er sociale mediers betydning i vores dagligdag vokset med lynets hast. Vi har som individer og virksomheder pludselig fået muligheden for at sprede vores budskab til mennesker over hele kloden, uden at vi nødvendigvis har de store ressourcer til det, andet end hårdt arbejde.

Derimod kræver det af os, at vi formår at give vores publikum værdi og inspiration gennem vores budskaber.

Online Advisor kan hjælpe dig med at ligge din nye social media strategi, og efterfølgende effektuere den I praksis. Vi er specialiseret indenfor Social Media Marketing og tror på at fremtidens kunder for virksomheder findes via relationsbaseret marketing.

Mange vil beskrive deres grund til at være på de sociale medier som: “Det skulle vi være, fordi det var vores konkurrenter”. Men ofte glemmer vi at have fokus på, at det er “sociale” medier. Hvis vi ønsker at opnå interesse og engagement, så kræver det, at vi sætter os ind i hvem vi skriver til og hvorfor vi gør det.

Idag skabes meget forretning via relationer, og i fremtiden vil det kun blive endnu mere, og det er her at de sociale medier kan få deres berettigelse. For hvis man formår at fange publikums interesse og engagement, så er mulighederne uendelige store.

Hos Online Advisor kan vi hjælpe jer med at ligge en konkret Social Media Strategi og bagefter effektuere den I praksis og skrive de fængende tekster.

Sociale mediers historie I 3 punkter:

 

  • De sociale medier gav virksomhederne en ny kanal til at kunne kommunikere med deres kunder på en mere personlig måde, og kunderne/brugerne fik en ny mulighed for at kigge ind bag facaden hos selv de største virksomheder I verden.

 

  • Sidenhen blev brugerne pludselig mere krævende, da der pludselig var millioner af virksomheder I hele verden, som krævede opmærksomhed fra brugerne.

 

  • Det satte nye krav til virksomhedernes evne til at diffentiere sig online og til at finde de mere bløde værdier frem. Omvendt gav det også virksomhederne muligheden for at sikre sig sine egne ambassadører på de sociale medier, som altid var der og var med til at sikre fremhævelsen af den enkelte virksomheds budskab.

Kend kanalerne

Del 4/4 Kend kanalerne Bliv klædt på til hvordan du kan udnytte de forskellige sociale medie-kanalers anvendelsesmuligheder, så du kommunikerer mere effektivt og engagerende med dine følgere.   Hvis du har fulgt med de seneste uger, så har vi delt indlæg...

Hvorfor var det nu at…

... historien har en stor betydning for hvordan du kommunikerer på sociale medier. Har du styr på din storytelling? Det kan være svært at finde en metode til at målrette og planlægge indhold. Læs med og lær hvordan du kan anvende storytelling til at skabe...

Kender du typen

Del 2/4: Brugertyper   Har du mange følgere på dine sociale medie-platforme, men opnår du kun lidt interaktion omkring dit indhold, eller mangler du følgere og inspiration til relevant indhold? Læs med og få idéer til hvordan du kan målrette dit indhold -...

Skal vi kontakte dig?