Social media marketing - Sociale medier der rykker

 

Social Medier der rykker…

 

Ønsker du en værdi på Google af din tilstedeværelse på sociale medier, så får du her et godt indblik i hvilke sociale medier, der ranker på Google.

 

Vi giver i dette indlæg lidt gode råd til at prioritere din tilstedeværelse på de sociale medier lidt bedre.

Tit har det været diskuteret, hvorvidt man bør have en profil på de sociale medier eller ej, og i så fald, hvor aktiv man så løbende skal være på sine profiler. Svaret er som oftest og altid, at ønsker du et udbytte af din digitale tilstedeværelse (nettet), så må du i gang med at bruge de sociale medier.

Når så den beslutning er truffet, så kommer man jo til spørgsmålet om hvilket sociale medier, man så bør være på, og det kan straks virke endnu mere forvirrende, da udvalget jo er vokset meget gennem bare de sidste par år, på samme tid med at nogen er blevet opkøbt af andre.

For at gøre det ekstra attraktivt for dig at komme i gang med at bruge de sociale medier i praksis, vil vi med dette indlæg putte lidt ekstra i posen, som giver dig endnu en rigtig god grund til at komme i gang med at bruge de sociale medier. Nogen af dem kan nemlig være med til at styrke din position på Google, og de andre søgemaskiner.

Derfor prøver vi heri at tage Google brillerne på, og give dig et kort indblik i hvilke sociale medier, som har en egentlig værdi ift. din tilstedeværelse på søgemaskinerne, primært Google.

Grundlæggende skal du vælge de sociale medier, hvorpå du ved at dine potentielle kunder findes, og hvor der er en god mulighed for at du løbende vil få postet nye indlæg. Men der er især 4 af de sociale medier, som har en egentlig ranking værdi på Google, og det er:

Facebook

Linkedin

Twitter

Youtube

De resterende medier er mere et spørgsmål om at nå ud til kunderne på de steder, hvor de er og på deres måde at kommunikere på. Eksempelvis Instagram og Snapchat, men på Google vil det ikke give dig en værdi.

Så afslutningsvis kan vi konkludere at de sociale medier kan ikke blot bruges til at nå dit publikum, men kan også være med til at styrke din tilstedeværelse på eksempelvis Google. Så det er bare at komme igang, og glæde dig til det nye spændende univers af relationer der venter…

Vil du helt vild gerne bare igang med at bruge de sociale medier mere, men har ikke tiden til at gøre det i praksis? Så tag en snak med os hos Online Advisor, og lad os drøfte hvordan vi vil kunne hjælpe dig godt igang!