Sociale Medier

I de seneste 5 år er sociale mediers betydning i vores dagligdag vokset med lynets hast

Det har det især også for virksomheders daglige kommunikation. I dag er brugere blevet vant til at de kan tilgå virksomheder gennem de sociale medier. Her vil de vurdere din troværdighed og grad af kundeservice, ud fra det indhold du deler og hvad andre siger om dig. Sociale medier har afgørende betydning for hvordan kunder og potentielle nye kunder opfatter dit brand, hvilket er hvorfor at sociale medier i dag altid bør tænkes ind i din virksomheds markedsføringsplan.

Relationsbaseret markedsføring når det er bedst

Fakta: 91% af alle danskere bruger løbende Facebook, og 61% af dem bruger Facebook dagligt.

Idag skabes meget forretning via relationer, og i fremtiden vil det kun blive endnu mere, og det er her at de sociale medier kan få deres berettigelse. For hvis man formår at fange publikumsinteresse og engagement, så er mulighederne uendelige store.

Online Advisor kan hjælpe dig med at ligge din nye social media strategi, og efterfølgende effektuere den i praksis. Vi er specialiseret indenfor Social Media Marketing og tror på at fremtidens kunder for virksomheder findes via relationsbaseret marketing.

Målsætning

Sammen hjælper vi dig til at finde ud af hvad din målsætning er i forhold til dit nuværende social medie brug. Det gør vi på strategisk, operationelt og taktik niveau, for at tilbyde dig en strategi, som du kan indarbejde i din markedsføring fremadrettet og opnå bedst mulig værdi.

Konkurrence

Konkurrence er altid vigtig. I sociale medier er der konstant nye muligheder og ændringer at forholde sig til. Derfor er det relevant at se hvad andre gør og særlig vigtigt at tilpasse din egen strategi, så du løber forrest og ikke gør ligesom alle de andre.

Medievalg

Når du arbejder med sociale medier, er det vigtigt at tage et bevidst valg i forhold til hvilke medier du positionere dig på og tilpasse dit indhold derefter, da det på hver medie er en forventning fra brugerne om at du deler i et format de forventer.

Målgruppe

Når du skal til at arbejde med sociale medier, vil det eksempelvis være vigtigt at overveje om din primære målgruppe offline, er den rette at tilpasse dit indhold efter, eller om du bør ramme anderledes på de sociale medier.

Indhold

Der findes generelle anbefalinger for hvordan du bør strukturere og dele indhold på sociale medier. Når vi udvikler en strategi til dig, så tilpasser vi dit indhold efter din konkurrence, målgruppe og målsætning.

Årshjul

Alle ovenstående dele er en stor del af den strategi vi hos Online Advisor kan tilbyde dig. Det er vigtigt for os at alt er tilpasset så det giver dig den bedste værdi i sidste ende og det er her årshjulet er relevant. I årshjulet vil du få et overblik over hvordan din strategi kan eksekveres bedst muligt over 12 måneder i forhold til din strategi.

"Vi har i den grad været tilfredse med samarbejdet med både Johnny og Mona fra Online Advisor. Jeg har været tryg hele vejen igennem, har følt mig hørt og lyttet til – har fået en sparringspartner, som jeg har ledt længe efter."

Rikke Borup, Chief Communication Officer, Capasystems

Målrettet kommunikation

Mange vil beskrive deres grund til at være på de sociale medier som: “Det skulle vi være, fordi det er vores konkurrenter”. Men ofte glemmer vi at have fokus på, at det er “sociale” medier. Hvis vi ønsker at opnå interesse og engagement, så kræver det, at vi sætter os ind i hvem vi skriver til og hvorfor vi gør det. Hos Online Advisor kan vi hjælpe jer med at ligge en konkret social medie-strategi og bagefter effektuere den i praksis og skrive de fængende tekster.

Kend kanalerne

Del 4/4 Kend kanalerne Bliv klædt på til hvordan du kan udnytte de forskellige sociale medie-kanalers anvendelsesmuligheder, så du kommunikerer mere effektivt og engagerende med dine følgere.   Hvis du har fulgt med de seneste uger, så har vi delt indlæg...

Hvorfor var det nu at…

... historien har en stor betydning for hvordan du kommunikerer på sociale medier. Har du styr på din storytelling? Det kan være svært at finde en metode til at målrette og planlægge indhold. Læs med og lær hvordan du kan anvende storytelling til at skabe...

Kender du typen

Del 2/4: Brugertyper   Har du mange følgere på dine sociale medie-platforme, men opnår du kun lidt interaktion omkring dit indhold, eller mangler du følgere og inspiration til relevant indhold? Læs med og få idéer til hvordan du kan målrette dit indhold -...

Vil du høre mere?

Tag kontakt i dag og få et uforpligtende tilbud