Sociale Medier

Kursus i praktisk håndtering og faldgruber på sociale medier.

Kurset er lukket for flere tilmeldinger forår 2019.

Skriv dig på venteliste til efteråret her.

Forudsætninger

Kurset er henvendt til dig, som allerede har en profil på enten LinkedIn, Facebook eller Instagram, men som ikke rigtig ved, hvordan du skal bruge den til at skabe forretning.

Tilmelding

Pris inkl. beværtning: 1395,- (ekskl. moms)
Tidspunkt: 24. april 2019 kl 14:30-17:30
Sidste tilmeldingsdato: 15. april 2019

Kursusbeskrivelse

Digitaliseringen er over os, og med den følger en øget fokus på de sociale medier. Dette gælder også for erhvervsdrivende. Rigtig mange virksomheder har allerede én eller flere virksomhedsprofiler på LinkedIn, Facebook, Instragram m.fl., og mindst lige så mange af os har også personlige profiler på en – mindst – lige så bred vifte af sociale medier. Du er formentlig én af dem.

Måske er du allerede 100 meter mester i den praktiske håndtering af de sociale medier, men har du også styr på, hvilke regler du også skal overholde ved din færden på de sociale medier? Det kan også være, at du fuldt ud er klar over, hvilke regler du skal forholde dig til, men bare ikke rigtig er kommet i gang med at bruge de sociale medier. Måske fordi du ikke ved hvordan? Eller hvorfor?

På dette kursus vil Mr. SoMe, Johnny Møller fra Online Advisor, og erhvervsadvokat Henning Nygaard fra Advokatfirmaet Nygaard give dig et indblik i, hvordan du kommer godt i gang med at bruge de sociale medier i praksis, og hvilke regler du som erhvervsdrivende – minimum – skal forholde dig til i den sammenhæng.

Det får du

  • Introduktion og guide til hvilke af de sociale medier du bør prioritere.
  • Ansættelseskontrakter – tager I hensyn til de sociale medier?
  • Lær SoMe sproget – Hvad betyder og gør de mange tegn (####, @)
  • Konkrete juridiske retningslinjer du kan bruge med det samme, så du let kan komme rigtig igang med at bruge de sociale medier og de mange muligheder de giver.
  • Værktøj til at oprette en virksomhedsside (company page).
  • Konkrete cases til diskussion af juridiske udfordringer, bl.a. om medarbejderes brug af de sociale medier i ansættelsesforholdet.
  • Udlevering af relevant domspraksis til belysning af gråzoner ved færden på de sociale medier.
  • Du er meget aktiv på de sociale medier, men giver det dig flere kunder og besøgende på din hjemmeside. Bliv introduceret i god blogging.
  • Forretningshemmeligheder og hvordan de kan beskyttes.
  • Lær de 12 genrer og lav en plan til dine løbende indlæg (Jabs og Right Hooks).
  • Gør dig selv til et fagligt fyrtårn indenfor dine kernekompentencer.

Praktisk information

Kurset bliver afholdt onsdag den 24. april 2019 på Scandic Hotel Lyngby, Klampenborgvej 204, 2800 Kgs. Lyngby. Vi starter kl. 14.30 og forventer at være færdig kl. 17.30. Undervejs vil der blive serveret en let anretning, kaffe/the og vand.

Der er indlagt pauser undervejs.

Af hensyn til en hensigtsmæssig afvikling af kurset bedes du medbringe både mobiltelefon samt computer med adgang til de sociale medier, som du er tilmeldt.

Johnny Møller

  • Indehaver af det digitale bureau, Online Advisor, på Frederiksberg.
  • 17 års erfaring med salg og marketing
  • Har udarbejdet Social Medie Strategier for IT-, Konsulent-, Entertainment-, Detail- og forskningsbranchen
  • Stor erfaring med Facebook, LinkedIn, Twitter og YouTube

Henning Nygaard

  • Indehaver af Advokatfirmaet Nygaard
  • 10 års erfaring som erhvervsadvokat
  • Rådgiver dagligt SMV’er om selskabsretlige transaktioner, fast ejendom og virksomhedsdrift generelt
  • Lystig bruger af SoMe og #’s

Lyder det som noget for dig?

Så skynd dig at tilmelde dig nedenfor.
Der er kun plads til 35 deltagere. Din tilmelding er først bindende, når din betaling er gennemført.