Case: Fra 0 til over 45.000 besøgende gennem organisk trafik

Amladcykler fik det fulde udbytte af SEO

Tilbage i 1992 blev Amladcykler grundlagt på baggrund af den store passion og hobby for ladcykler samt ønsket om en lettere hverdag. I dag leverer de danske kvalitets ladcykler til både det danske-, svenske- og engelske marked.

Vi har siden 2015 haft et tæt og udviklende samarbejde med Amladcykler. I denne case kan du læse, hvordan vi hjalp Amladcykler til at opnå det fulde udbytte af SEO.

“Ønsker du en engageret og dedikeret online partner, som både evner at levere resultater og fantastisk service, så kan jeg kun give Online Advisor mine varmeste anbefalinger”.

Martin Andersen

Ejer og stifter, Amladcykler

Online omsætning i 2019

Organiske besøg i DK i 2019

Primære produkter i top 5 på Googles side 1

Udfordring:

Mangel på digital tilstedeværelse

Samarbejdet startede, da Martin Andersen, Stifter og ejer af Amladcykler, ønskede et supplement til sin annoncering på både Google og diverse platforme såsom DBA og KRAK. Virksomheden brugte en masse ressourcer på disse annoncer, men manglede stadig det sidste løft.

Martin søgte derfor råd hos os, hvor der hurtigt kom fokus på vores kernekompetence, SEO, da både kunden og vi var bevidste om den stigende efterspørgsel på ladcykler på søgemaskinerne. Amladcykler havde ikke arbejdet med SEO før, hvorfor vi havde fokus på at tale i et sprog, så Amladcykler kunne forstå og følge processen gennem hele forløbet.

Løsning:

Tålmodighed betaler sig
En analyse af virksomhedens fem primære produkter, som blev sammenholdt med den endnu begrænsede konkurrence på søgemaskinerne, tydeliggjorde potentialet med SEO for Amladcykler. Vi igangsatte derfor hurtigt arbejdet, hvor vi gennemgik og optimerede side for side ud fra de vigtigste ranking factors på Amladcyklers daværende hjemmeside.

Allerede i løbet af tre måneder skete der noget. De fem kerneprodukter var røget i top 5 på Googles side 1, og det betød med andre ord en stor stigning af relevant trafik til kundens hjemmeside. Kunden kunne konkludere, at antallet af konverteringer var væsentlig større på den organiske trafik i forhold til deres betalte trafik, og opnåede derfor en markant øget omsætning.

Amladcykler - Kundecase

Hidtil havde kunden stået fast på sin overbevisning om, at salg af ladcykler naturligvis burde ske i en af virksomhedens fysiske butikker. Men omvendt gjorde vores unægtelige resultater samt den indsamlede data både Martin og os nysgerrige på potentialet i at kunne sælge produkterne online. Rækkevidden ville nemlig pludselig blive væsentlig større og i takt med, at vi kunne konstatere, at mange af de organiske besøg kom fra steder rundt om i Danmark, hvor virksomheden ikke havde en butik, besluttede kunden efter tæt rådgivning med os at igangsætte planlægningen og udviklingen af deres første webshop. Shoppen blev udviklet i WooCommerce, så den var enkel at arbejde med og let ville kunne integreres med eksterne løsninger, som eksempelvis fragtbreve og økonomisystemer, og dermed effektivisere driften.

Amladcykler oplevede, at markedet var mere modent til online salg af ladcykler end forventet, hvorfor salget via den nye webshop steg støt. Samtidig kunne vi konstatere, at salget ikke længere kun kom fra kunder i Danmark, men også Sverige og England.

I slutningen af 2018 gik vi derfor i gang med at bygge to nye SEO optimerede webshops til det engelske- og svenske marked. På den måde kunne vi hjælpe kunden med at ekspandere sin stærke tilstedeværelse i Danmark til de to nye markeder.

Resultat

Vi har gennem mange år lagt et stort arbejde i at øge Amladcyklers SEO-værdi. Amladcykler er rangeret på side 1 på Google med samtlige af de tilknyttede søgeord til den danske webshop, hvilket er meget tilfredsstillende. Dette har resulteret i betydelige flere og relevante besøgende. Amladcykler havde over 58.000 besøgende i 2020 og omsatte for mere end 45.000.000,00 dkk. i 2020 alene fra deres danske webshop.

Stigningen af den relevante trafik kombineret med etableringen af webshoppen har været en stor succes. Dertil ser vi fortsat vækst og grønne tal på de engelske og svenske sider.

Tillid er nøglen til et succesfuldt samarbejde. Netop dette har Dansk Industri skrevet en artikel om, hvor de beskriver, hvordan vores tætte samarbejde har gjort forskellen. Læs den her.

“Fra 0 til mere end 5.000 målrettede besøgende per måned via organiske søgninger alene i Danmark i vores online butik taler for sig selv. Online Advisor har ganske enkelt hjulpet os med markant flere kunder i forretningen inden for vores kerneprodukter”.

Martin Andersen

Ejer og stifter, Amladcykler

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.