Case: Sådan løftede vi en dansk ejet softwarevirksomhed

Indholdsfortegnelse:

Den fulde pakke til CapaSystems

CapaSystems er en dansk software-virksomhed, som vi har haft et godt samarbejde med gennem mange år. Vi har hjulpet CapaSystems med at navigere gennem hele den digitale kunderejse, så de bliver fundet, set og husket.

Rejsen begyndte, da CapaSystems rakte ud for at få hjælp til fornyelse af deres hjemmeside. Da vi havde set hinanden an og kunne konstatere, at vi havde et stærkt samarbejde, udviklede samarbejdet sig også til indbefatte SEO samt e-mail marketing. Læs hvordan vi har grebet det hele an, og hvilke resultater vi har opnået.

“Vi har i den grad været tilfredse med samarbejdet med Online Advisor. Jeg har været tryg hele vejen igennem, har følt mig hørt og lyttet til – har fået en sparringspartner, som jeg har ledt længe efter”.

Rikke Borup

Chief Marketing & Communication Officer , CapaSystems

%

Stigning i unikke besøg på hjemmesiden

%

Stigning i antal konverteringer

%

Fald i afvisningsprocent

Hjemmeside

Udfordring:

Visuel og teknisk optimering

CapaSystems havde et behov for flere konverteringer på hjemmesiden – herunder en opbygning, der gjorde det lettere for besøgende at tilmelde sig virksomhedens nyhedsbreve. CapaSystems havde nemlig løbende haft udfordringer med sine kontaktformularer, som gjorde det svært at opnå flere leads og tilmeldinger. Ydermere ønskede man at engagere de besøgende i højere grad, så de besøgende brugte længere tid på siden – hvilket er ensbetydende med en lav afvisningsprocent.

Endvidere havde CapaSystems behov for at skifte backend-system, da det daværende system var uoverskueligt, hvorfor unødvendige ressourcer blev allokeret til ellers simple opsætninger og tilføjelser på hjemmesiden. En væsentlig opgave var derfor at etablere et let og funktionsdygtigt backend-system, som CapaSystems selv kunne varetage.

CapaSystems - Kundecase

Løsning:

En hjemmeside er ikke bare en hjemmeside

Efter vi havde gennemgået CapaSystems trafikmønstre og brugeradfærd på den gamle hjemmeside, opstartede vi planlægningen og afdækningen af ønsker og behov sammen med Rikke. Herfra gik design- og udviklingsprocessen af den nye hjemmeside i gang i WordPress med Divi-temaet – som vi ofte vil anbefale grundet den store brugervenlighed, hvilket spillede en central rolle i denne case.

Under udviklingen af designet havde vi stort fokus på CTA-knapper på hjemmesiden for at imødekomme ønsket om at højne chancen for flere konverteringer. Dette ses eksempelvis ved, at der på hver side findes en kontaktformular, så besøgende til enhver tid let kan kontakte CapaSystems. Sideløbende med udviklingen af CapaSystems hjemmeside, sørgede vores projektleder for den løbende koordinering og planlægning med IT-afdelingen samt andre eksterne samarbejdspartnere, så CapaSystems kunne koncentrere sig om de opgaver, som de havde i forbindelse med klargøringen.

SEO

Udfordring:

Mangel på relevant trafik

CapaSystems stod med et ønske om at søgeordsoptimere sin hjemmeside, som på daværende tidspunkt var et enkelt domæne med hele 3 sprog integreret. Der var sporadiske søgeord implementeret på enkelte, udvalgte sider, hvorfor det ikke havde særlig effekt på deres position på søgemaskinerne – og dermed trafikken på deres hjemmesiden.

Løsning:

Vejen frem på søgemaskinerne

Vi startede med at splitte det eksisterende domæne ud på tre domæner – en dk, com og de. Dette var en større proces, men det var en essentiel opgave for at sikre, at CapaSystems ville få det fulde udbytte af SEO.

Hertil lavede vi en søgeordsanalyse på tre sprog, og udviklede en menustruktur samt navngav sider sammen med CapaSystems. Igennem hele processen sørgede vi for at holde CapaSystems orienteret, og vi tilpassede elementer med udgangspunkt i CapaSystems’ erfaringer/ekspertise omkring deres produkter og arbejdsfelt.

“…fortsætter bestemt gerne med Online Advisor som en del af mit professionelle netværk med henblik på fortsat at udvikle vores sites i den rigtige retning og være med på beatet omkring profilering af vores virksomhed rent online-mæssigt. At jeg så ovenikøbet kan ringe til Online Advisor, når der er noget teknik, der driller i backenden, er blot et fantastisk add on…”

Rikke Borup

Chief Marketing & Communication Officer , CapaSystems

Resultat:

Når en hjemmeside udstråler troværdighed og relevans, så belønnes det af både de besøgende på hjemmeside og søgemaskinerne. Derfor har vi kunne løfte virksomhedens konverteringsgrad fra 2,5% til 7,9%.
Desuden får CapaSystems langt flere relevante leads, som salgsafdelingen kan arbejde videre med, samt har virksomhedens nyhedsbrev fået et stort antal nye følgere. Tallene snakker for sig selv, idet vi opnåede en stigning på hele 87% i konverteringer. Dertil faldt afvisningsprocenten med hele 44%, mens unikke besøg på hjemmesiden steg med 89%.

Derudover har det brugervenlige backend-system medført større dynamik på siden, da det er blevet let og enkelt for CapaSystems at redigere og opdatere hjemmesiden. Netop ny aktivitet på hjemmesiden spiller en væsentlig faktor for virksomhedens tilstedeværelse på søgemaskinerne og dens placering herpå.

Vil du læse mere om andre cases?

Hop tilbage på vores caseoversigt og læs om de andre virksomheder vi har hjulpet.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.