Case: B2B leadgenerering i musikbranchen

Digital hjælp til musik gigant

Denne case vil belyse, hvordan vi har hjulpet United Stage, som er det kommercielle ben af Universal Music. United Stage håndterer alt kontakt til virksomheder og festivaler mv., der ønsker at booke kunstnere til arrangementer eller koncerter. Universal Music repræsenterer de største musikere på den danske scene som eksempelvis Lukas Graham, Stine Bramsen, Christopher, Carpark North, Joey Moe, TV2 og mange flere.

“Online Advisor skiller sig ud ved deres personlige og høje service. Deres grundighed og forståelse for vores forretning har givet os resultater, der har overrasket os alle i teamet meget positivt”.

Jeppe Birch

Director, Corporate Events, United Stage

Årlige organiske besøg på hjemmesiden

%

Øget organisk trafik på hjemmesiden

Årlige B2B leads via hjemmesiden

Udfordring

Kendte ansigter, men ikke kendte på søgemaskinerne:

Universal Music kontaktede os med et ønske om at styrke sin digitale position på søgemaskinerne med deres kommercielle ben, CPH Music (i dag kendt som United Stage), så de blev fundet. Universal Music havde nemlig oplevet, at deres artister ikke kom frem, når man søgte på søgemaskinerne, hvorfor dette var en stor prioritet. Samtidig skulle der være fokus på at skabe mere relevant B2B trafik på hjemmesiden samt øge brandkendskabet til daværende CPH Music.

CPH Music - Kundecase

Løsning:

Målrettet indsats

Vi startede med at målrette CPH Musics budskaber og ydelser på søgemaskinerne, så det blev lettere for virksomhedens kunder og samarbejdspartnere at booke artister.
Gennem et godt og proaktivt samarbejde med hele United Stage har vi øget artisternes positionering på søgemaskinerne, så de let kan blive fundet. Artisternes positionering er nu ændret markant, og vi kan konstatere, at kunden ligger i top 5 med mange af artisterne på Google, hvilket var et stort ønske, da det understøtter deres arbejde og kommercielle leverance med den enkelte artist.

Resultat:

Vigtigheden af placeringen på Google

I starten af 2020 havde CPH Music mere end 4.700 månedlige besøg via organiske søgninger alene i Danmark. SEO-optimeringen af kundens hjemmeside har betydet, at vi stolt kan præsentere en stigning på 389% på den organiske trafik, hvilket har resulteret i, at den organiske trafik er blevet deres største trafikkanal. Derudover kan vi konkludere, at trafikken fra de organiske søgninger har en lav afvisningsgrad samt en høj konverteringsrate på 12,3%, hvilket tyder på, at CPH Music ikke bare får flere besøg på sin hjemmeside, men også langt flere relevante og værdifulde besøg.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.