Case: SEO for DFM

SEO OPTIMERING

DFM

DFM – Danmark Nationale Metrologiinstitut hører til i Hørsholm i DTU science park. Her besidder de højeste målekompetence i Danmark indenfor en række centrale målestørrelser.

 

Udfordring:

DFM, også kaldet Dansk Fundamental Metrologi, er en af verdens førende forskningsvirksomheder indenfor Metrologi, ejet af DTU (Danmarks Tekniske Universitet). Virksomheden tilbyder kalibreringer til virksomheder i hele verden indenfor eksempelvis fødevareproduktion, medico, produktionsvirksomheder, og er Danmarks Nationale Metrologiinstitut.

Virksomheden havde gennem mange haft et avanceret og forældet hjemmesidesystem som gjorde dem begrænset af kun en medarbejder kunne arbejde på siden. Det betød at hjemmesiden ikke altid blev prioriteret først og sjælden blev opdateret. Virksomheden kontaktede Online Advisor med ønsket om et mere bruger- og søgemaskine-venlig hjemmeside. Behovet opstod i at systemet skulle kunne tilgås af flere medarbejdere uanset om man var marketingsmedarbejder, forsker eller direktør. Ønsket var at gøre det muligt at let at sætte nye sider op på hjemmesiden på samme tid med man fik sikret sig en stærk tilstedeværelse på søgemaskinerne indenfor instituttets kernekompetencer.

Den eksisterende hjemmeside var desuden udfordret af en langsom hastighed og et design der ikke var mobilvenligt. Da Google allerede, da vi startede op med DFM, havde indikeret at mobilvenlighed var afgørende for din synlighed på søgemaskinen, kan vi i dag bekræfte at vores arbejde med at gøre hjemmesiden mobilvenlig har haft stor effekt. Det har været et afgørende initiativ, da Google for nylig meddelte at hjemmesider fremover indekseres efter mobilversionen.

Løsning:

I samarbejde med DFM påbegyndte vi udviklingen af en helt ny hjemmeside som fra starten af var optimeret til søgemaskinerne. Vi satte den nye hjemmeside op ved at bygge det i det mere brugervenlige CMS-system WordPress. WordPress er anerkendt og det CMS system som har flest brugere på verdensplan. Det betyder også at der ligger derfor en enorm mængde af viden og gode guides på nettet, til udvikling og tilpasning, hvilket gør det let tilgængelig for de fleste. Til hjemmesiden opsatte vi temaet Divi, som vi byggede hjemmesidens 50+ sider i. Divi er kendt for hurtigt at blive godkendt og læst af Google, hvis du vel at mærke, bruger temaet rigtigt.

Trods mange år online, havde DFM udfordringer med at blive synlig på søgemaskinerne og fik nærmest ingen besøg via den organiske trafik. Efter vores samarbejde med DFM, hvor vi havde fokus på at gøre hjemmesiden hurtig, mobil- og brugervenlig, samt få siden optimeret efter de nyeste SEO ranking factors, blev hjemmesiden offentliggjort. Hjemmesiden viste sig hurtigt at blive indekseret og på meget kort tid så vi store resultater. I dag ligger DFM top 5 på alle deres kernekompetencer på Google.

Sebastian Huber

Har du også brug for hjælp til hjemmeside optimering? Så kontakt Sebastian.

Sebastian Huber  +45 31 44 51 52

Sebastian Huber  sh@online-advisor.dk

Sebastian Hyber   Sebastian Huber

Resultat:

Trods mange år online, havde DFM udfordringer med at blive synlig på søgemaskinerne og fik nærmest ingen besøg via den organiske trafik. Efter vores samarbejde med DFM, hvor vi havde fokus på at gøre hjemmesiden hurtig og responsiv, samt optimeret efter de nyeste SEO standarter, blev hjemmesiden offentliggjort. Hjemmesiden viste sig hurtigt at blive indekseret og på meget kort tid så vi store resultater. I dag ligger DFM nummer 1 på alle deres kernekompetencer på Google.

DFM har i dag en brugervenlig og SEO-optimeret hjemmeside, der skaber mange månedlige besøg og har en god og professionel synlighed på søgemaskinerne. DFM kan fremover let løbende opdatere hjemmesiden og samtidig få fuldt udbytte af deres mange enkelte sider. Mange anvender i dag Google, eller andre søgemaskiner, til at indhente information på virksomheder. Virksomhederne skal være i stand til at tage imod disse brugere, og afspejle troværdighed og gennemsigtighed, når de modtager besøg. Det har vi blandt andet sørget for, ved at bygge et linknetværk fra Googles primære platforme til hjemmesiden, således at Google selv generere en synlighed af DFM, som får virksomheden til at fremstå troværdigt og professionelt.

%

Fra 2% til 34% organisk trafik

%

Fra 56% til kun 6% i afvisningsprocent

%

Af alle søgeord i top 3 på Google's side 1

“Hos DFM har vi været imponeret over hvorledes Online Advisor satte sig ind i vores område (målevidenskab = metrologi), vores forskning og forretning. Vi oplevede, at Online Advisor yderst konstruktivt fandt en rigtig god løsning til os, teknisk og æstetisk, og at vi igennem hele forløbet var i de bedste hænder.

– Ole Stender Nielsen, Product Manager

Vi mener, at Online Advisor har fokus på de teknologier, der giver bedst værdi for brugerne, og formår at implementere dem i en god og tæt dialog med os som kunde. Især var det en fornøjelse at se hvor engageret Online Advisor var, og hvorledes alt blev fulgt til dørs.

DFM - Kundecase
-Ole Stender Nielsen,
Product Manager

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og ideer.