Case: SEO i interiørbranchen

SEO 

Living Art

Living Art er en af landets største forhandler af gardiner, solafskærmning og løsninger til akustik. Den kvalitetsbevidste virksomhed og private får professionel rådgivning til indretning og forbedret indeklima. I mere end 30 år har Living Art kørt rundt i landet og gjort hjem, institutioner og virksomhed til noget helt særligt. Gardinbussen er en del af deres brand i dag.

Udfordring:

Living Art havde et stort ønske om at finde et godt supplement til den dyre annoncering. Samtidig vil de også have en bedre mulighed for at målrette, hvilke besøgende der kom forbi deres hjemmeside. Målet var helt konkret at opnå flere bookninger af gardinbussen, og et større fokus på erhvervsdelen.

Løsning:

Fra starten af vores samarbejde satte vi et stort fokus på først at undersøge og analysere Living Art’s historik og brugeradfærd på deres hjemmeside gennem de sidste 12 måneder. Hurtigt stod det klart for os, at virksomheden brugte rigtig mange penge på annoncering, men når de besøgende landede på hjemmesiden forsvandt størstedelen hurtigt igen.

I tæt fællesskab med Living Art udarbejdede vi en grundig søgeords- og konkurrenceanalyse, som skulle ligge til grund for den strategi vi efterfølgende ville arbejde videre udfra. Målet var primært at sikre, at Living Art kom frem ved søgninger på deres kerneprodukter. Sekundært ville vi sikre, at de besøgende havde mest mulig relevans for virksomheden, så kvaliteten af de besøgende fra start af kunne blive højnet.

Da vi først havde strategien klar, igangsætte vi et større optimeringsarbejde af kundens hjemmeside, heriblandt udarbejdelse af helt nye SEO optimeret og mere læsevenlige tekster.

Resultat:

Tidligere havde Living Art anvendt ét stort mediebureau til at håndtere alt deres marketing, derfor var tanken om at skulle arbejde med et specialiseret bureau ny, men udbyttet vises ud af resultaterne, som taler for sig selv.

Annoncering var tidligere den største kanal til at levere besøgende over på virksomhedens hjemmeside, men via et fantastisk skabende, gensidigt samarbejde mellem os og Living Art, har vi nu sikret, at det største antal af besøg kommer via de organiske søgninger, til trods for det store annonceringsbudget som virksomheden har. Mere end 35% af den samlede trafik kommer fra de organiske søgninger. Trafikken fra de organiske besøg er med andre ord steget med mere end 22% siden opstarten af vores samarbejde. Fortsætter vi med at kigge lidt på tallene, så er det lige så vigtigt at fremhæve, at Living Art’s konverteringsevne på sine besøg fra de organiske søgninger er steget ikke mindre en 546,75%. Så SEO-optimering af ens digitale butiksvindue handler altså ikke kun om at få flere besøgende over på siden/butikken, men i ligeså høj grad at sikre, at de gæster som kigger forbi faktisk også smidigt kan konverteres til potentielle kunder/leads.

 

Sebastian Huber

Har du brug for hjælp til SEO på din hjemmeside, så kontakt Sebastian.

Sebastian Huber  +45 31 44 51 52

Sebastian Huber   sh@online-advisor.dk

Sebastian Huber   Sebastian Huber

%

af den samlede trafik kommer idag fra de organiske søgninger

%

er afvisningsprocenten faldet siden starten af vores samarbejde på alle besøg

%

af alle virksomhedens bookninger af gardinbussen kommer idag via den organiske trafik

“Online Advisor er en leverandør som du altid ved er der for dig, når du har brug for det og kan regne med. Teamet evner at fremme- og hjælpe med at skabe løsninger der er I kundens interesse. Her fornemmer vi hurtigt at hjertet er med hele vejen, og at det ikke blot handler om at fakturere flest mulige timer. Jeg kan til enhver tid anbefale Online Advisor til at hjælpe din virksomhed med SEO-optimering.”

Living Art - Kundecase
– Brian Mouritsen, 
Marketingkoordinator.

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.