Case: En samlet digital-løsning til Nonbye

NY HJEMMESIDE, SEO & GOOGLE ADS OPTIMERING 

Nonbye

Med mere end 50 års erfaring er Odder-virksomheden, Nonbye, gået hen og blevet en af Europas største og førende leverandør indenfor visuelt identitet og større skilteproduktioner. De leverer komplette designløsninger til nogle af de største virksomheder i Norden, bl.a. Carlsberg, Arla, Lego og Jack & Jones. Specialerne er alt indenfor bildekoration, pyloner, bilreklamer, indretning af butikker, wayfinding og meget mere.

 

Udfordring:

Da vi først mødte Nonbye, var de udfordret af de ikke fik nok ud af deres marketingskroner og følte sig overset hos de forskellige bureauer som de samarbejdede med.  I 2015 brugte de rigtig mange penge og mange interne timer på at udvikle nye hjemmesider i CMS-systemet Umbraco til alle deres nordiske lande. Men udbyttet havde siden ikke været som forventet, og de var havnet i en løsning hvor de følte sig afhængige af andre og dyre programmørtimer, og ikke fik et modspil de kunne arbejde videre ud fra. Fokus havde tidligere været at skabe meget trafik til hjemmesiden, men selvom nonbye.dk havde mange besøgende, så oplevede de en utrolig afvisningsprocent.

Udfordringen er her, at en høj afvisningsprocent indikerer, at besøgene ikke rammer kundens intention. Det var tilfældet på alle deres markeder, og resulterde i, at der ingen leads var, som deres sælgere kunne arbejde med.
Derudover havde Nonbye meget høje vedligeholdelsesomkostninger på deres eksisterende hjemmesideløsninger. Med udgangspunkt i kunderejsen og vores tilgang hos Online Advisor, startede vi med at opsætte korrekt datasporing på hjemmesiderne med Google Analytics. Efter indsamlingen af data, blev hele teamet sat i spil for udarbejdede en grundig analyse og vurdering af hvor udfordringerne lå. Her stod det hurtig klart, at der ikke var sammenhæng i kundens rejse på siden. De budskaber man annoncerede med på Google var ikke dem som man mødte når man kom til hjemmesiden.

Dertil var det svært at navigere rundt, og det var svært at skabe sig et overblik over hvilke services og produkter virksomheden tilbød. Særligt på mobile enheder kunne vi konstatere en meget høj afvisningsprocent, grundet manglende responsivitet og tilpasning til mobile enheder. De omfangsrige navigationsmenuer var nærmest umulige at navigere rundt i på en mobiltelefon, og det var samtidig svært at komme i kontakt med virksomheden. Generelt havde Nonbye nogle lange uddybende tekster på alle tider, hvilket SEO-mæssigt er meningsfuldt. Dog nåede kun 5% af de besøgende ned til de nederste afsnit af teksten. Det var samtidig også i det nederste afsnit af man første gang blev mødt af en kontaktformular.

Silje Buch Larsen

Har du også brug for hjælp til grafikken eller din hjemmeside, så kontakt Silje.

Silje Buch  +45 31 44 12 10

Silje Buch   sb@online-advisor.dk

Silje Buch   Silje Buch Larsen

Løsning:

Med ovennævnte lange række af grundlæggende problemer, anbefalede vi Nonbye at opbygge helt nye mobil- og brugervenlige hjemmesider, som kogte værditilbuddet ned til den absolutte essens af deres forretning. Den grundlæggende analyse sikrede os det bedste grundlag for udarbejdelsen af en optimal hjemmeside, herunder design, struktur og layout. Med udgangspunktet i den høje afvisningsprocent, var det vigtigt, at lave en mere indbydende og overskuelig side, hvor besøgende tydeligt kunne finde relevant information. Den gamle hjemmeside havde en stor mængde af sider, der havde dybdegående informationer, men som slet ikke blev besøgt. Målet var derfor at skærpe kommunikationen og samlede al relevant information om et givent produkt på én samlet side. På den måde blev mere end 15 forskellige sider skåret ned til blot seks.

Nonbye er en meget visuelt grundet virksomhed og der arbejdes med forskellige former for print og design. For en virksomhed der udelukkende arbejder B2B, er social proof et vigtigt og effektivt markedsføringselement. Med en lang række af interessante cases med store og velkendte virksomheder, var dette samtidig oplagt for Nonbye, og “Cases”-oversigten er derfor en del af hovedmenuen.
I sammenhæng med den nye hjemmeside, var det også vigtigt for os at øge besøgsraten på nonbye.dk. Virksomheden arbejdede i forvejen med Google Ads, men havde ikke haft det store held. Derfor gik vi til opgaven med nye briller, og fik ryddet op og gjort deres annoncering mere målrettet. Vi opsatte bl.a. konkrete målgrupper og lavede færre og mere konkrete annoncer, der ikke bød mod hinanden – som flere havde gjort førhen. SEO har haft en stor indflydelse på den nye hjemmeside, og er blevet tænkt ind fra det første spadestik, både i forbindelse med opbygning af hjemmesiden og indhold.

 

Resultat:

Gennem et tæt samarbejde med Online Advisors analytiske tilgang og Nonbyes øje for det visuelle, blev en ny søgemaskineoptimeret og visuelt opdateret hjemmeside leveret. Denne nye hjemmeside, som havde både æstetik og brugervenlighed i fokus, skulle ende med at koste det samme som deres tidligere årlige driftsomkostninger. Med en oprydning og specificering af Nonbyes Google Ads, har vi gjort deres annoncer langt mere målrettede og optimeret udbyttet af mediespendet. Det har resulteret i flere varme leads – altså direkte henvendelser fra potentielle kunder. Kombinationen af vores arbejde med SEO, Ads og webdesign har Nonbye.dk en langt større besøgsrate og langt mindre afvisningsprocent. Det betyder, at der er skabt mere opmærksomhed – så Nonbye bliver fundet – og mere interaktion på hjemmeside – så de bliver set. Foruden al vores arbejde med frontend af hjemmesiden, har vi også gjort det endnu lettere for Nonbye selv at arbejde med den. Vi har bygget siden i WordPress med visual builder-temaet Divi, som er utrolig brugervenligt, og Nonbye kan derfor fremadrettet selv rette og tilføje elementer på nonbye.dk efter forgodtbefindende.

Målrettede og optimeret annoncer

Større besøgsrate og mindre afvisningsprocent

Brugervenligt system som Nonbye selv kan arbejde med uden at være afhængige af programmører

“Tak for godt samarbejde. Jeg ved jeg har været en udfordring, og at vi derfor har haft vores små kampe om design, begrænsninger, muligheder og meget mere. Det er nøjagtigt det der skal til for at få det bedste frem, hvilket man også kan se nu 🙂 Tak for kampen jeg er stolt over resultatet og glæder mig nu til næste fase!”

Nonbye - Kundecase
– Jan Graus Sørensen, 
Design- & marketingchef

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.