Case: En samlet digital-løsning til Nonbye

NY HJEMMESIDE, SEO & GOOGLE ADS OPTIMERING 

Nonbye

Med mere en 50 års erfaring har Nonbye skabt deres plads på markedet med print og design. Nonbye laver visuel identitet for nogle af de største virksomheder i Danmark, bl.a. Carlsberg og Arla. De arbejder med flere forskellige typer af design; bildekoration, pyloner, bilreklamer og meget mere.

 

Udfordring:

Da vi først mødte Nonbye, havde de udfordringer med en høj afvisningsprocent på deres hjemmeside. De fik en del besøgende, men de smuttede hurtigt igen. Det kan have hængt sammen med, at hjemmesiden var meget uoverskuelig, og fandt hurtigt ud af, at der var en del sider, som slet ikke blev besøgt. Helt grundlæggende var Nonbyes udfordring, at deres hjemmeside trængte til en mere brugervenlig hjemmeside, der levede op til både de besøgende og Nonbyes behov og ønsker.

 

Løsning:

Vi skulle derfor i gang med at opsætte en ny hjemmeside til Nonbye, hvor brugervenligheden var i fokus. Processen startede med en grundig analyse af den eksisterende side, søgeord deres Google Ads etc. Da data var på plads, satte vi os med Nonbye og fandt frem til en optimal hjemmeside ift. bl.a. design, menu, struktur og layout – og så gik arbejdet for alvor i gang.

I analysen fandt vi som sagt ud af, at der var en høj afvisningsprocent. Når vi ser den udfordring, er det ofte fordi der ikke er noget på siden, som man ved første øjekast føler sig ledt hen til. Derfor var det vigtigt for os, at lave en mere indbydende og overskuelig side, hvor besøgende tydeligt kunne finde relevant information. Vi indsatte derfor bl.a. flere CTA’er (call to action-knapper), som kan guide i den rette retning.

Samtidig havde vi fokus på at lave en mere gennemskuelig hjemmeside. Der var en del sider, som slet ikke blev besøgt – derfor skar vi ned på antallet af sider, og samlede al relevant information for specifikke sider, som vi linkede til via en mere struktureret og SEO-optimeret menu.

Nonbye er en meget visuel virksomhed idet de arbejder med forskellige former for print og design. Det var derfor vigtigt for dem, at der var fokus på tidligere cases, som virkelig viser, hvad de kan. Vi Cases er derfor blevet en del af hovedmenuen, og der er sat fokus på det visuelle hele vejen igennem hjemmesiden. Det hænger også sammen med den røde tråd, som vi har haft stort fokus på at trække igennem hele nonbye.dk.

 I sammenhæng med den nye hjemmeside, var det også vigtigt for os at øge besøgsraten på nonbye.dk. Virksomheden arbejde i forvejen med Google Ads, derfor gik vi til opgaven med nye briller på, og fik ryddet op og gjort deres annoncering mere målrettet. Vi opsatte bl.a. konkrete målgrupper og lavede færre og mere konkrete annoncer, der ikke bød mod hinanden – som flere havde gjort førhen.

Som et bindeled mellem hjemmesideopbygningen og Google ads har vi arbejdet rigtig meget med SEO. Det har været med helt fra start ift. opbygningen af siden, og efterfølgende til at optimere indholdet, så Nonbye får den bedst mulige SEO-værdi – og deraf placering på Google.

Sebastian Huber

Har du også brug for hjælp til SEO optimering af din hjemmeside, så kontakt Sebastian.

Sebastian  +45 31 44 51 52

Sebastian Huber   sh@online-advisor.dk

Sebastian Huber   Sebastian Huber

Resultat:

Med en oprydning og specificering af Nonbyes Google Ads, har vi gjort deres annoncer langt mere målrettede og optimeret udbyttet af mediespendet. Det har resulteret i flere varme leads – altså direkte henvendelser fra potentielle kunder.

Kombinationen af vores arbejde med SEO, Ads og webdesign har Nonbye.dk en langt større besøgsrate og langt mindre afvisningsprocent. Det betyder, at der er skabt mere opmærksomhed – så Nonbye bliver fundet – og mere interaktion på hjemmeside – så de bliver set.

Foruden al vores arbejde med frontend af hjemmesiden, har vi også gjort det endnu lettere for Nonbye selv at arbejde med den. Vi har bygget siden i WordPress med Divi tema, som er utrolig brugervenligt. Nonbye kan derfor fremadrettet selv rette og tilføje elementer på nonbye.dk.

“Tak for godt samarbejde. Jeg ved jeg har været en udfordring, og at vi derfor har haft vores små kampe om design, begrænsninger, muligheder og meget mere. Det er nøjagtigt det der skal til for at få det bedste frem, hvilket man også kan se nu 🙂 Tak for kampen jeg er stolt over resultatet og glæder mig nu til næste fase!”

Nonbye - Kundecase
– Jan Graus Sørensen, 
Design- & marketingchef

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.