Google & GDPR
9. september 2020

GDPR-lovgivningen er efterhånden ikke så ung længere. Alle med et afsæt i den digitale verden kender – eller bør kende – den, da den påvirker alle, som benytter internettet.

Selvom vi måske ikke kan GDPR lovgivningen udenad, så vi ved hvor vigtig den er og hvordan vi overholder den. De fleste af os har styr på, at vi skal oplyse vores kunder om, at vi samler deres oplysninger til brug af marketing, process og intern dataopsamling til at forbedre os selv. Vi, i den digitale branche, er blevet bedre til at tilpasse os.

Vær opmærksom når du bruger Google Analytics

Vi er rigtig mange marketing-personer, som er afhængige af Google Analytics. Vi får relevant information i realtid, vi kan se, hvad der virker og ikke virker på vores hjemmesider. Vi kan finde ud af, hvornår en bruger vælger at smutte fra vores hjemmeside, og ligeledes kan vi se hvor langt ind i hjemmesiden brugeren kommer. Vi kalder dem brugere – Google kalder det bruger ID.
Men selvom det er et vigtigt værktøj, er det også væsentligt, at vi er kritiske – for hvilke informationer er det vi egentlig giver ud, og hvordan behandler den store Google maskine vores informationer? Det kan virke skræmmende fra tid til tid.
Når vi anvender de digitale platforme, anbefaler Google, at vi skaber en direkte relation til vores kunder. På den måde stoler de på, at den data vores kunder giver til os er i gode hænder. Derfor er det samtidig vigtigt, at du giver dine kunder muligheden for at sige fra, og deraf afskrive sig fra det statiske old fashion data vi er vant til.

Google-gdpr

Vær sikker i din datapolitik med Cookie Information

Vi lever i en mere og mere agil digital verden. Derfor er det også vigtigt, at du og din virksomhed kan justere sig til den nye virkelighed. Skab relationer, hvor tryghed, sikkerhed og gennemsigtighed er på højeste niveau. Google har flere i deres legale teams, som sørger for at opdatere deres indsamling af data. Det betyder nødvendigvis ikke, at du og din virksomhed ikke kan klare den opgave lige så hurtigt og effektivt selv.
I dag er der mange krav til dig og din virksomhed. I skal have styr på alt fra produkter, markedsføring, omtale, indsamling af data, produkt-bestillinger og jeg kunne blive ved… Jeg må indrømme, at det kan virke uoverskueligt, at der kommer flere og flere reguleringer i forhold til GDPR – især når Google samtidig holder øje med, om du overholder din del. Men vores samarbejdspartner Cookie Informationen har styr på det! Vi er stolte samarbejdspartnere med Cookie Informationen, og kan kun anbefale dig at benytte Cookie Informationen. Det er super nemt at bruge – de har styr på den lovmæssige del, vi har styr på integrationsdelen. Så lad os stå sammen om din personlige GDPR. Vi mener at tryghed, sikkerhed og gennemsigtig her et vigtigt element – både for dig og dine kunder.

Du kan læse meget mere om Cookie Information HER, og se vores webinar med Marc Southwell fra Cookie Information HER.

Vil du høre mere om, hvordan du kan bruge Cookie Information til at overholde datapolitik? Så kontakt os – så tager vi en snak om det 🤓

Vælg emne:

Marketing trends 2024

Marketing trends 2024

2024 er et spændende år med masser af nye muligheder indenfor både AI, VR, Influencers og Social Media. Vi har samlet de trends der kan være med til at skabe en førende markedsstrategi. 

læs mere

Skal vi starte noget nyt sammen?

Book et uforpligtende møde med vores specialister. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst mulig.
Vi giver med glæde en kop kaffe og tager en snak om dine tanker og idéer.